Role sociálního dialogu v prosazování rovného odměňování žen a mužů

27.6.2018  Praha  | 

Česká republika patří v rámci Evropské unie k zemím s nejvyšším průměrným rozdílem v odměňování žen a mužů. Platová nerovnost má negativní dopad jak na samotné ženy a jejich rodiny, tak na celou naši ekonomiku. Jedním z prostředků ke snižování platových rozdílů je sociální dialog. Cílem akce je otevřít diskuzi o jeho roli v prosazování rovného odměňování žen a mužů z perspektivy různých aktérů.

Více

Booz Allen Hamilton - společnost odpovědná svým zaměstnancům

15. zaří 2004
Jednou z aktivit, která se snaží oceňovat společnosti podporující rovné příležitosti pro ženy a muže, je soutěž amerického časopisu Working Mother (Pracující matka) s názvem "100 Best Companies for Working Mothers" (100 nejlepších společností pro pracující matky). Do této soutěže se mohou přihlásit soukromé či veřejné firmy jakékoliv velikosti z jakéhokoliv sektoru s výjimkou těch, které působí v oblasti poskytování služeb rodičům nebo v oblasti slaďování rodinného a pracovního života. Jednou ze společností, které se v roce 2003 umístily mezi deseti nejlepšími společnostmi, je kromě IBM a Colgate i Palmolive či Bank of America a společnost Booz Allen Hamilton (BAH). alex Více

Vernisáž obrazů Vlasty Polívkové

14. zaří 2004
Minigalerie Gender Studies, o.p.s. si Vás dovoluje pozvat na první podzimní vernisáž obrazů Vlasty Polívkové ve čtvrtek 23.9.2004 v 19.00 v Gender Studies, o.p.s., Gorazdova 20, Praha 2.
Při příležitosti zahájení výstavy přednesou své básně Markéta Hlasivcová a Květoslava Salmonová.

I papež je jen bílý muž

10. zaří 2004
Proti feminismu a gender studies mají podle nejnovějšího dokumentu papeže Jana Pavla II. horlit biskupové. Po nesčíslných omluvách za různé křivdy, které katolická církev napáchala ve vzdálené minulosti, se nyní svatý otec zjevně rozhodl pro změnu ukázat zoubky a přidat jednu křivdu ze žhavé současnosti. Papež, kterého už pohřbívá i jeho životopisec (ten rozesílá do celého světa nakladatelům předmluvu k novému vydání své knihy, v níž o papežovi mluví už jako o mrtvém), se na prahu smrti rozhodl přidat ještě jeden kamínek do mozaiky svých zpátečnických postojů, slov i činů. Více

Aspekt proti násili na ženách v reklamě

9. zaří 2004
Banka Dexia vo svojej reklame použila fotografiu tváre ženy, ktorá má jasné stopy po zraneniach. Podľa autorov reklamy majú v spojení so smiechom asociovať bezstarostnosť adrenalínových športov, čo by sme mali vnímať hádam ako rozšírenie možností športových aktivít žien a dokonca aj vzdorovanie mýtu krásy, ktorý by inak vyžadoval „maskovanie“ make-upom a vždy perfektnú úpravu tváre. Nie je však táto reklama opäť ďalšou, ktorá sa dá považovať za sexistickú voči ženám, keďže vyvoláva asociáciu s násilím? Za aké prekročenie a akých noriem táto žena platí? Na aké rodové normy a stereotypy sa táto reklama spolieha? Nie je zdôvodnenie autorov reklamy len slabou snahou zakryť kalkulovanie s rozšírenosťou stereotypu, že ženy, na ktorých je páchané násilie si za všetko môžu samy? Více
« | 1 | .. | 723 | 724 | 725 | 726 | 727 | .. | 975 | »
www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.