|
Výstava o pečujících otcích putuje po České republice29. zaří 2007
Putovní výstava o pečujících otcích se stěhuje z Liberce do Ústí nad Labem. Zde ji můžete vidět v rámci Femina Filmu v místní knihovně od 8. do 11. října. Dále jí můžete shlédnout 16. října v Akademie Věd Praha a od 29. října do 11. listopadu v Poslanecké sněmovně ČR. Před Vánocemi zavítá do informačního centra OSN. Výstavu pořádá brněnská organizace NESEHNUTÍ, a je součástí projektu Půl na půl - Rovné příležitosti žen a mužů. Fotografie na deseti panelech představují zkušenosti mužů-otců, jež do značné míry překračují tradiční představy o otcích - živitelích rodin, kteří praktickou péči o děti přenechávají matkám. Více
Nemyslete jen na jedno pohlaví29. zaří 2007
Už jste si toho asi všimli: stále více se mluví o rovných příležitostech a diverzitě, dvou faktorech významných pro rozvoj a úspěch společností na trhu výrobků, služeb i práce. Oba trendy se pomalu a jistě prosazují nejen v personální politice firem, ale i v PR a marketingových strategiích. Svět si začíná uvědomovat, že nelze ignorovat 50% populace, ať už muže či ženy, protože se to nevyplácí. Více
Gender sells! Ano, gender prodává a říká se tomu gender marketing29. zaří 2007
Současný marketing cíleně pracuje s poznatky o rozdílech mezi muži a ženami a také s hodnotami, které šíří feministické hnutí. Objevují se tak reklamy, které prezentují muže vykonávající domácí práce či ženy pracující s nejmodernější komunikační technikou. Tyto reklamy se mohou mylně jevit jako méně sexistické na rozdíl od těch, které ukazovaly muže a ženy v tradičních rolích. Avšak reklamy, které cíleně pracují s kategoriemi pohlaví (protože jsou cíleny na muže a/nebo na ženy), nejsou zákonitě méně stereotypní jenom proto, že jejich tvůrci si uvědomují gender kategorie. Více
Odbornice představují koncept gender marketingu29. zaří 2007
Termín gender marketing je v České republice zatím nepříliš známý. I proto mu věnujeme jedno z čísel zpravodaje Rovné příležitosti do firem. Jeho prostřednictvím vás s gender marketingem chceme seznámit: ukázat možnosti jeho uplatnění, představit dobré i špatné příklady a pozvat vás na konferenci.
Na té vystoupí nejen odborníci a odbornice na marketing a gender, ale i ti, kdo již tyto dva pojmy propojují. Položili jsme jim pár otázek, které vás do tématu gender marketingu uvedou. Odpovídaly Marcela Zamazalová, odbornice na sociální marketing z Vysoké školy ekonomické; zástupkyně německé organizace věnující se genderem v marketingu Gender Trends, Heike Pawelzick, a Jitka Vysekalová, předsedkyně České marketingové společnosti. Více |