|
Mateřská centra usilují o respekt k rodinám s dětmi28. únor 2007
Slaďování rodinného a pracovního života je jedním ze žhavých témat současnosti, o které se zajímají zaměstnavatelé, politici i neziskové organizace pracující s těmi, jež jsou na trhu práce ohroženi diskriminací. Jednou z nich je i Síť mateřských center v České republice. Zaměřuje se především na rodiče na mateřské a rodičovské dovolené. Kromě volnočasových a vzdělávacích programů pro rodiče a děti, se zaměřuje také na usnadnění návratu žen a mužů na trh práce. Ke snadnějšímu návratu do pracovního života má napomoci projekt Společnost přátelská rodině, který nabízí bezplatné vzdělávání v oblasti informačních a komunikačních technologiích a podnikání, ale i ocenění pro firmy s programy vstřícnými k rodinám s dětmi. O tomto projektu a největších překážkách v uplatnění rodičů v zaměstnání jsem hovořila s Rut Kolínskou, zakladatelkou a prezidentkou Sítě MC v ČR, a Janou Fajtovou Krausovou, projektovou koordinátorkou. Více
Novinka v knihovně GS - From Marriage to the Market28. únor 2007
Představujeme novinku v knihovně Gender studies. Thistle, Susan. From marriage to the market : the transformation of women's lives and work. 1st ed. Berkeley ; Los Angeles ; London : University of California Press, 2006. 296 s. ISBN 0-520-24590-3. Knihu si lze vypůjčit v Gorazdově 20, út-pá od 12-18 hod. Více informací na knihovna@genderstudies.cz nebo 224 913 350. Více
Slaďování pracovního a osobního života má v České republice stále své nedostatky28. únor 2007
Slaďování pracovního a osobního života je nevyhnutelnou každodenní realitou všech pracujících žen i mužů. Nicméně, větší díl práce spojené s péčí o rodinu a domácnost spočívá stále na ženě. Ženy tráví neplacenou prací v domácnosti o 2,55 hodin denně více než muži. Musí tedy ve větší míře než muži řešit otázku harmonizace práce a rodiny. Jejich skutečná či předpokládaná odpovědnost za péči o rodinu je jednou z hlavních bariér jejich uplatnění na pracovním trhu. Více
Gender Studies zahájila kampaň "Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným!"23. únor 2007
Začátkem února zahájila Gender Studies kampaň "Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným!". Kampaň je součástí projektu Půl na půl, který se zaměřuje na vyrovnávání nerovností na trhu práce. Za nejvíce rizikové skupiny označuje projekt matky a potenciální matky, tedy především ženy ve věku mezi 25 a 35 lety, dále pak ženy nad padesát let a muže na rodičovské dovolené. Cílem tedy není pouze podporovat zaměstnanost žen, ale usilovat o rovné příležitosti na trhu práce pro všechny.
|