Novinka v knihovně GS - Slaves to the fashion

28. únor 2007
Představujeme novinku v knihovně Gender studies. Ross, Robert J.S. Slaves to fashion : poverty and abuse in the new sweatshops. 1st ed. [s. l.] : The University of Michigan Press, 2004. 396 s. ISBN 0-472-10941-3. Knihu si lze vypůjčit v Gorazdově 20, út-pá od 12-18 hod. Více informací na knihovna@genderstudies.cz nebo 224 913 350. Více

Porovnání systémů rodičovských dovolených v ČR a zahraničí

28. únor 2007
Český systém mateřských a rodičovských dovolených je v Evropě raritou. Dvacet osm týdnů mateřské dovolené, rodičovská dovolená do tří let věku dítěte a čtvrtý rok pobírání rodičovského příspěvku výrazně převyšuje obvyklou délku mateřských a rodičovských dovolených v ostatních evropských zemích, zatímco výše dávek při mateřské dovolené patří k nejnižším. Nejčastější délka mateřské dovolené je 16 – 18 týdnů. Rodičovská dovolená však zřídka trvá déle než dva roky. Nadměrné přerušení pracovní aktivity žen, ale výrazně zhoršuje jejich „zaměstnatelnost“. Některé evropské systémy vytvářejí lepší podmínky pro participaci žen na trhu práce. Ty totiž, na rozdíl od českého systému, neodrazují ženy od pracovní aktivity. Více

Rovné příležitosti jsou součástí společenské odpovědnosti firem

28. únor 2007
Společenská odpovědnost firem (Corporate Social Responsibility - CSR) představuje způsob podnikání, kdy se firmy zaměřují nejen na ekonomická, ale rovněž na etická, enviromentální a sociální hlediska svého podnikání. CSR aktivity firem jsou dobrovolné a charakteristické tím, že jdou nad rámec zákonem daných povinností. Odpovědné firmy se tak z vlastní vůle rozhodují dělat i to, co není v daném právním rámci nezbytné, je však dlouhodobě prospěšné pro ně samotné, jejich zaměstnance a zákazníky, životní prostředí a společnost. Více

Znalosti zaměstnanců a zaměstnankyň jsou konkurenční výhodou firem

28. únor 2007
Pokud se na zaměstnance a zaměstnankyně podíváme z pohledu současných trendů konkurenčního managementu a znalostního managementu, zjistíme, že jsou zdrojem znalostí, které jsou konkurenční výhodou firem na trhu. Konkurenční prostředí na trzích je definováno přístupem k informacím a uměním dávat informace do souvislostí. Málokterá firma si ovšem uvědomuje, že většina potřebných informačních zdrojů nebo oborových znalostí jsou již zpracovány uvnitř firmy. Zdrojem těchto znalostí jsou sami zaměstnanci. Ke znalostem firmy je možné se dostat přes zaměstnanecké účty. Více
| 1 | .. | | 529 | | 531 | 532 | .. | 1012 |
www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.