Work life balance – mýtus nebo realita? aneb Návrat rodičů do zaměstnání po mateřské/rodičovské dovolené

31. prosinec 2008
Otázku „Jak sladit rodinu a práci?“ si již delší dobu nekladou pouze zaměstnanci a zaměstnankyně. Konference Návrat rodičů do zaměstnání po mateřské/rodičovské dovolené i výsledky soutěže Firma roku: Rovné příležitosti prokázaly, že téma slaďování se stává aktuálním i pro zaměstnavatele. Linda Sokačová, ředitelka Gender Studies, pak ve svém úvodním projevu poukázala na to, že koncept slaďování je nedílnou součástí genderové rovnosti a potažmo i lidských práv. Více

Lidé jsou stále znevýhodňováni na základě věku a pohlaví, myslí si polovina Čechů a Češek

31. prosinec 2008
Nejčastěji jsou lidé na trhu práce diskriminováni kvůli věku a pohlaví, alespoň to si myslí respondenti a respondentky kvantitativního výzkumu, který v září a říjnu 2008 realizovala výzkumná agentura Ipsos Tambor pro Gender Studies o.p.s. Výzkum zjišťoval, jak zaměstnanci a zaměstnankyně na českém trhu práce vnímají rovnost příležitostí žen a mužů a zda si myslí, že jim zaměstnavatelé umožňují sladit práci s osobním a rodinným životem. Více

T-Mobile je nejlepší díky komplexnímu přístupu ke slaďování

31. prosinec 2008
Společnost T-Mobile Česká republika o titul nejlepší firmy v rovných příležitostech letos usilovala poprvé, a hned získala první místo. Porota ocenila její velice širokou paletu nástrojů na slaďování pracovního a soukromého života, ale také spravedlivou platovou koncepci a vypracovaný plán pro případy šikany a sexuálního obtěžování. Pro vysoké hodnocení hovořilo i to, že firma nabízí celou řadu možností pro pracující rodiče. „Zcela jistě chceme pokračovat v nastavené podpoře rovných příležitostí žen a mužů,“ říká senior manažer řízení lidských zdrojů T-Mobilu Štěpán Marzini. Více

Genderová segregace ve školství: Dopady genderové segregace pedagogických sborů na symbolickou úroveň vnímání vztahů mezi ženami a muži

29. prosinec 2008
Genderová segregace školství je závažným problémem současné (nejen) české společnosti, jejíž důsledky se projevují v nerovnostech nejen mezi chlapci a dívkami na školách či ženami a muži, kteří je vyučují, nýbrž ve všech sférách společnosti. O genderové segregaci ve školství lze hovořit s ohledem na studující, respektive na obory, které si volí v rámci studia na střední a/nebo vysoké škole, a také s ohledem na genderovou segregaci v pedagogických sborech, a to jak vertikální, tak horizontální. Více
| 1 | .. | 348 | | 350 | | 352 | .. | 1012 |
www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.