Reprodukční spravedlnost s postižením28.5.2024 Praha |
Další z debat organizace ASAP zaměřených na reprodukční spravedlnost a dostupnost interrupcí v České republice se bude věnovat osobám se zdravotním postižením. Více |
Školka pro děti zaměstnanců a zaměstnankyň ve Fakultní Thomayerově nemocnici29. leden 2010
Inspirativním příkladem, jak se může zaměstnavatel starat o potřeby pracujících rodičů, je mateřská školka při pražské Fakultní Thomayerově nemocnici s poliklinikou. Dvě třídy pro děti zaměstnanců a zaměstnankyň nemocnice fungují v rámci komplexu mateřské a základní školy, která byla zřízena za účelem péče o hospitalizované děti. „Největším přínosem je stabilizace počtu zdravotních sester. Sestry, které odešly na mateřskou dovolenou, se k nám opět vrací do pracovního poměru díky možnosti školku využít,“ říká Martina Štanclová, tisková mluvčí nemocnice. Více
Vědomosti jako klíč k úspěchu – Gender Studies nabízí školení pro firmy29. leden 2010
Asi vás nepřekvapí, budeme-li tvrdit, že lidský kapitál – tedy zaměstnanci a zaměstnankyně – představuje jeden z nástrojů zisku vaší firmy. Víte ale, kolik vás ročně stojí nábor – inzercí počínaje, přes výběrová řízení a přijímací pohovory, až po zaškolení nových pracovníků a pracovnic? Možná byste byli překvapeni. Přitom existují postupy, které výrazně snižují fluktuaci zaměstnaných a zároveň zvyšují jejich motivaci, loajalitu a výkon. Více
„Na túto profesiu som sa nedívala ako na rodovo netradičnú“: Rozhovor so softvérovou inžinierkou firmy Google29. leden 2010
Už niekoľko čísel spravodaja sme venovali otázke vertikálnej segregácie pracovného trhu. Tento rozhovor sa snaží načať problematiku segregácie horizontálnej. Či sú ženské a mužské profesie a či je to tak správne sme hovorili s osobou skutočne povolanou. Je to Petra Popluhárová, softvérová inžinierka, pôvodom Slovenka, pracujúca však v Spojených štátoch, vo firme Google. Více
Reklama klame nejen děti29. leden 2010
Dnešní doba je charakteristická obrovskou, všudypřítomnou konkurencí a množstvím navzájem si podobných výrobků, a proto je masivní útok reklamy jednou z mála možností boje o zákazníka. Ale proč se firmy soustředí čím dál častěji na děti, které zatím nedokáží nad obsahem a záměrem marketingu kriticky přemýšlet a díky tomu se nemohou racionálně bránit? Více
|