Role sociálního dialogu v prosazování rovného odměňování žen a mužů

27.6.2018  Praha  | 

Česká republika patří v rámci Evropské unie k zemím s nejvyšším průměrným rozdílem v odměňování žen a mužů. Platová nerovnost má negativní dopad jak na samotné ženy a jejich rodiny, tak na celou naši ekonomiku. Jedním z prostředků ke snižování platových rozdílů je sociální dialog. Cílem akce je otevřít diskuzi o jeho roli v prosazování rovného odměňování žen a mužů z perspektivy různých aktérů.

Více

Projekt O nás s námi a strategie udržitelného rozvoje ČR

14. červenec 2003
Česká republika i přes minulé snahy a dvě dosud vytvořené strategie zatím nemá přijatu Strategii udržitelného rozvoje. Vytvořit novou strategii bude mít za úkol nyní připravovaná vládní Rada pro udržitelný rozvoj. Přispět k přípravě podkladů pro strategii a zapojit se tak již do přípravné fáze se rozhodl Ústav pro ekopolitiku svým projektem O nás s námi aneb Strategie udržitelného rozvoje ČR očima aktérů environmentální, ekonomické a sociální sféry. Více

Ann Jones: NABUDÚCE BUDE MŔTVA (Aspekt)

14. červenec 2003
Počúvame o „domácom násilí“, akoby to bolo čosi krotké, podružné; aj inštitúcie, ktorých náplňou je ochrana života a osobnej nedotknuteľnosti občanov a občianok, hovoria o „hádke“ a „manželských nezhodách“. Ann Jones vo svojej knihe Nabudúce bude mŕtva jasne pomenúva to, čo sa v skutočnosti deje za zavretými dverami súkromia a ako sa k tomu stavajú zákony, justícia, polícia, médiá a verejnosť. Více

Ženy jako symboly krásy, mateřství a rodinné pohody

14. červenec 2003
Strážkyně domácí krbu. Sexuální ďáblice. Nahé ženské tělo ležící na karosérii luxusního auta. Maminka, která dětem připraví vždy ten správný a zdravý nápoj, protože „maminka vždy ví“ (Tang). Má po ruce i prací prášek, který vypere zablácené tričko. Vždy rozesmátá a upravená mladá žena, která doporučí nejlepší barvu na vlasy, krém proti vráskám a nakonec i aviváž. Ukáže vám, jak se stát neodolatelná, mít vlasy „jiskřivější a zářivější“ (head and shoulders) a „udržet si postavu podle svých představ i po Vánocích“ (Vitalinea). Toto vše je žena v českých reklamách. Více

Evropská "pro a proti": vstup do EU a registrované partnerství

14. červenec 2003
Před blížícím vstupem do Evropské unie nabízí brněnské sdružení gayů a lesbiček STUD souhrn informací, které souvisejí s přístupem EU a jejích členských zemí k homosexuálním občanům a k jejich partnerskému životu. "Vstup do Evropské unie by pro české gaye a lesbické ženy a pro uznání jejich partnerských vztahů měl znamenat spíše pozitivní přínos," říká zástupce STUDu Martin Strachoň. Více
« | 1 | .. | 843 | 844 | 845 | 846 | 847 | .. | 975 | »
www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.