Ženy na skleněném útesu

27. květen 2006
V souvislosti s bariérami znesnadňujícími ženám kariérní postup je známým pojmem skleněný strop, termín zavedený v roce 1984. Označuje situaci, kdy se ženám ve firemní hierarchii mnohdy podaří vystoupat do úrovně středního managementu, jejich postup však v jeden moment ustane jakoby nad hlavou měly "skleněný strop" - neviditelnou, ale přesto existující bariéru. V současnosti se však začíná mluvit o dalším fenoménu ohrožujícím úspěch žen ve vedoucích pozicích. Ani poté, co probourají skleněný strop zachovávající vysoké pozice pro muže, totiž nemají vyhráno: ocitají se na tzv. skleněném útesu. Více

Právní expertíza aneb Jak zřídit mateřskou školku

27. květen 2006
V rámci projektu "O rovnosti s firmami" zpracovala advokátní kancelář Sophos právní expertízu o možnostech zřídit firemní mateřskou školku, případně jesle, ze strany zaměstnavatele. Expertíza posuzuje hygienické, provozní a jiné podmínky zřízení školky vyplývající z české legislativy. Projekt "O rovnosti s firmami" se zaměřuje na oblast trhu práce, testování úprav na pracovištích a motivování zaměstnavatelů k zavádění rovných příležitostí do firem. Projekt má za cíl přispívat ke zvyšování povědomí o významu rovných příležitostí a oslabování předsudků vyplývajících z existujících postojů vůči ženám. Více

Společenská odpovědnost firem a lidská práva: genderové aspekty problematiky

27. květen 2006
Mluvíme-li o společenské odpovědnosti firem v kontextu lidských práv, vycházíme z obecného vymezení termínu "společenská odpovědnost firem", který se opírá o princip přihlášení se ke spoluodpovědnosti za současný a zejména budoucí stav společnosti. Jde tedy o širší sociální rozměr chování firmy, která se rozhodla reflektovat situaci ve společnosti, a rámec podmínek, v nichž společnost funguje. V této souvislosti je potom žádoucí zamyslet se nad možnými dopady chování firmy na dodržování a ochranu lidských práv. Více

Společenská odpovědnost firem aneb Jak je na tom ČR v porovnání se zahraničím

27. květen 2006
Společenská odpovědnost firem je koncepce, podle které firmy do podnikatelské činnosti začleňují sociální otázky. Prostřednictvím společenské odpovědnosti mohou podniky bez ohledu na svou velikost přispět k řešení určitých sociálních problémů, které se ve společnosti vyskytují, nebo se zapojit do debaty o globalizaci, konkurenceschopnosti a udržitelném rozvoji. V rámci svých sociálních programů některé firmy investují do lidského kapitálu, nadstandardního pracovního prostředí nebo vylepšení pracovních podmínek zaměstnanců. Jiné společnosti naopak podporují projekty zabývající se například ochranou přírody či rozvojem zdravotnictví, nebo spolupracují se školami a vzdělávacími institucemi. Otázkou zůstává, zda jednou z priorit zmíněné odpovědnosti je i problematika pracovních příležitostí pro ženy a muže. Více
| 1 | .. | | 601 | | 603 | 604 | .. | 1012 |
www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.