|
Flexibilní úvazky: krásné i nebezpečné30. zaří 2008
Termín flexibilní
byl – zejména ve spojení s pracovním úvazkem – ještě nedávno nahlížen
výhradně z pohledu zaměstnavatele. Tedy ve smyslu: pracuj v průměru
více než osm hodin denně, buď připraven/a kdykoli zůstat v práci do noci,
buď ochoten/a obětovat víkend, nikdy nevypínej telefon, na projekty se
připravuj doma po večerech a vůbec si nos práci domů co nejvíc, dovolenou si
příliš neplánuj, protože se může stát, že tě budeme potřebovat. Je tomu tak –
bohužel – v mnoha případech i dnes… Více
Firmy, které v ČR podporují flexibilní pracovní úvazky30. zaří 2008
Stále více firem v České republice podporuje alternativní resp. flexibilní pracovní úvazky. Většinou je k tomu žene tlak zaměstnanců a zaměstnankyň, kteří tyto úvazky vyžadují a nepochybně také současný baby-boom. Společnost, která chce, aby se „její“ rodiče vraceli z rodičovské dovolené dříve než po třech letech, jim musí nabídnout flexibilní pracovní formy. Nejčastěji jsou rodiči na rodičovské dovolené žádány zkrácené úvazky, u kancelářských prací v kombinaci s prací z domova. Více
Buď v pohodě, přemýšlej rovně!30. zaří 2008
Projděte pět rychlých otázek a dozvíte se víc o mužích a ženách, o sobě i o společnosti,
ve které žijete. Kvíz vznikl v rámci projektu Fit pro změnu a je určen všem „náctiletým“, s nimiž se pokoušíme navázat dialog. Autorkou vizuální podoby je Dora Dutková, která pro Gender Studies vytvořila i sérii komiksů, včetně jednoho animovaného, na téma rovnosti žen a mužů. Více Makeitfair: fair trade a výroba elektroniky29. zaří 2008
MakeItFair je evropská kampaň informující o vývoji ve výrobě spotřební elektroniky, například mobilních telefonů, MP3 přehrávačů a laptopů. Chceme, aby se lidé v celé Evropě dozvěděli o špatném zacházení s lidmi v práci a poškozování životního prostředí, které se dějí právě teď v celém světě – jen proto, aby se uspokojily naše požadavky na nejnovější modely elektronických hraček. Chceme povzbudit lidi, aby začali aktivně usilovat o zlepšení této situace. Snažíme se volat k odpovědnosti elektronické společnosti známých značek – aby se naučili zodpovídat za špatné pracovní podmínky a ničení životního prostředí na opačném konci jejich dodavatelského řetězce. Více
|