|
Institucionální péče o děti: příklad Dánska31. leden 2009
Zatímco v České republice se potýkáme s přeplněnými školkami, o nedostupnosti jeslí nemluvě, v Dánsku, zdá se, vše funguje k všeobecné spokojenosti. Dlouhodobá tradice odborné pedagogické péče nabízí rodičům vítanou pomocnou ruku v nelehkém úkolu slaďování osobního a pracovního života. Více
Jak na rovné příležitosti31. leden 2009
Personální politika není jednoduchá. Jejím hlavním zájmem jsou lidé, a proto nejde připravit jednoduché univerzální modely, které lze jen s drobnými úpravami uskutečňovat ve všech firmách. Veškeré zkušenosti z jiných společností je vždy důležité porovnat s konkrétními podmínkami ve vaší firmě a především s tím, jaké máte zaměstnance a zaměstnankyně a o co mají zájem. Více
Rovné příležitosti se týkají i malých a středních podniků31. leden 2009
V České republice zaměstnávají malé a střední podniky více než 5 milionů osob a tvoří 87% všech investic do výzkumu, vývoje a inovací. I tyto firmy musí kvalitní zaměstnance a zaměstnankyně motivovat, aby si je udržely a i pro ně platí, že zaměstnavatel, který prosazuje rovné příležitosti je pro zaměstnance a zaměstnankyně atraktivní. Více
Své malé děti bych na dlouhodobé hlídání nesvěřila nikomu, kdo nemá pedagogické vzdělání31. leden 2009
Před čtyřmi lety jsme se přestěhovali z Prahy do městečka ve Středočeském kraji a kromě zařizování a běhání kolem nového bydlení, jsme ihned po nastěhování také usilovně běhali po všech státních školkách, které jsme v okolí měli, abychom v některé z nich umístili našeho čtyři roky starého syna Jakuba. Ale bohužel se nám to nepodařilo. Důvody byly všude stejné a notoricky známé - do školek se hlásilo mnoho dětí, přednost měli především děti z místa bydliště, děti starší a děti zaměstnaných rodičů - nejlépe obou. Více
|