Feministická konference

28.8.2018  Moravskoslezský kraj  | 

Zajímá vás feminismus a chcete se dozvědět něco víc o tématech, kterými se současné feministky zabývají? Pak je tato akce určena právě pro vás.

Více

Média z pohledu novinářek - diskusní večer

19.9.2018  Praha  | 

Další z řady diskusních večerů v Knihovně Gender Studies bude tentokrát věnován tématu žen v médiích a zpravodajství. Diskutovat budeme o situaci novinářek v českém mediálním prostředí a jejich postavení v redakcích nebo o vlivu genderu na mediální obsah.

Více

DIY Karneval - Women's rights are human rights

22.9.2018  

Letošní DIY karneval zvedá jedno, zdálo by se, běžné až banální téma - ženská práva. Proč běžné a banální? Řada lidí vám řekně, že doba boje za práva žen je úspěšně za námi, a že diskriminace a násilí páchané na ženách patří minulosti. Dost často zapomenou například na takové detaily, že Česko vede stále přední příčky v rozdílném odměňování žen a mužů za stejnou práci. Že většina řídících pozic je obsazena muži. A že a s různými druhy sexuálního obtěžování či násilí se za život setkala skoro každá žena. Ačkoli freetekno komunita, ze které DIY karneval vzešel, bývá označována za žensky nejotevřenější ze současných subkultur, ruku na srdce, ani zde nejsou poměry ideální.

Více

Genderový kontext rozvojové spolupráce

26. říjen 2011
Gender Studies ve spolupráci s Heinrich-Böll-Stiftung zve na konferenci a neformální setkání na téma genderový kontext zahraniční rozvojové spolupráce. Je toto téma v projektech i na policy úrovni zohledňováno dostatečně? Jak to vidí ženy z partnerských zemí? Pozvání přijali mj. Sara Worku z Člověka v tísni v Etiopii,Chipo Kanjo z malawijské Koalice žen žijících s HIV/AIDS, ko-prezidentka Heinrich-Böll-Stiftung Barbara Unmüssig, Ondřej Horký z Ústavu mezinárodních vztahů ad. Více

Mluvme o stáří: Nech mou babičku na pokoji!

25. říjen 2011
Tak se jmenuje dlouhodobá kampaň proti diskriminaci seniorů obecně prospěšné společnosti Elpida plus. Chce jí upozornit na klesající míru porozumění mezi generacemi v naší společnosti. Více

Nové marketingové trendy slibují méně genderových stereotypů v reklamě

25. říjen 2011
O nových trendech v marketingu se hovoří převážně v souvislosti s rozvojem tzv. „nových digitálních médiích“, jako jsou internet, mobilní telefony, tablety atd. Jejich společnými znaky jsou interaktivita, přenosnost, schopnost vytvářet komunity, možnost třídění informací, schopnost generovat akce a transakce. Pro marketéry a marketérky je to výzva, cílové skupiny se stávají velmi fragmentovanými, což vyžaduje personalizaci a větší adresnost reklamních sdělení. Nahrává tento vývoj postupnému ústupu rozlišování zákazníků z hlediska klasických sociodemografických charakteristik jako je pohlaví a věk? Teoreticky ano. Prakticky je pro firmy obtížné prozkoumat zájmy a potřeby nově vznikajících segmentů zákazníků a zákaznic a inovovat dle toho jak své produkty, tak obsah komunikace. Zatím jsme spíše na počátku cesty. Více

Holky, pozor! – soutěž o nejlepší projekt z oblasti vědy a techniky

25. říjen 2011
V pondělí 3.10. 2011 odstartovalo České vysoké učení technické v Praze unikátní soutěž pro dívky ve věku 15 – 19 let studující střední školu a řešící školní nebo i mimoškolní projekt, se kterým by se mohly do soutěže přihlásit. Soutěž má za cíl podpořit u dívek, které baví technické předměty – matematika, fyzika a další – jejich zájem a motivovat je k podání přihlášky na nejstarší a největší technickou univerzitu u nás. Více
« | 1 | .. | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | .. | 976 | »
www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.