Gender Mainstreaming in Public Participation

29.11.2017  Praha  | 

Odborný seminář je určen především pro architekty/ky a další odborníky/ce zabývající se plánováním veřejných prostor či participačními procesy. Cílem je představit koncept gender mainstreamingu, ukázat jeho praktické využití a seznámit účastníky/ce s metodikou, jak genderově senzitivní plánování a participační procesy aplikovat v praxi a ve vlastních projektech.

 

Více

Mezinárodní den proti násilí na ženách

30.11.2017  Praha  | 

Zástupci České ženské lobby, sítě 32 organizací podporujících práva žen v České republice a člena Evropské ženské lobby, budou diskutovat o různých formách násilí, jeho prevenci a důsledcích a o významu Istanbulské úmluvy.

 

Více
feminismus.czČlánky › Strategie: Sex v české reklamě není, ale ani nemůže být problém

Strategie: Sex v české reklamě není, ale ani nemůže být problém

Češi relativně nejčastěji totiž uváděli, že se jim využívání erotických a sexuálním motivů v reklamě obecně líbí (17,2 %), ve vztahu k výrobkům je má v oblibě dokonce 34 procent našich občanů, kteří navíc nejméně často vyžadovali zákaz jejich používání (9,7 %). Tento vztah české veřejnosti k erotice a sexu v reklamě se přitom dlouhodobě nemění.
Češi relativně nejčastěji totiž uváděli, že se jim využívání erotických a sexuálním motivů v reklamě obecně líbí (17,2 %), ve vztahu k výrobkům je má v oblibě dokonce 34 procent našich občanů, kteří navíc nejméně často vyžadovali zákaz jejich používání (9,7 %). Tento vztah české veřejnosti k erotice a sexu v reklamě se přitom dlouhodobě nemění.

Čeští spotřebitelé v podstatě ani nemohou mít s erotikou v reklamě nějaké výrazné problémy. V porovnání se světem neumí česká reklama s erotickými motivy příliš pracovat. České práce se zatím neobjevily ani na jediném ze tří ročníků festivalu erotické reklamy, který pod názvem LEAF (Lisboa Erotic Advertising Festival) probíhá na jaře v portugalské metropoli Lisabonu. Výsledky třetího ročníku festivalu nebyly v době uzávěrky tohoto čísla ještě k dispozici, v roce 2002 nicméně nejvíce ocenění získaly reklamy z Itálie, Francie a Brazílie. Tedy ze zemí, u kterých se až příliš často předpokládá, že pro jejich obyvatele je sex nejen aktem reprodukce, prostředkem úniku, ale skutečným hobby. To samozřejmě zní jako klišé, ale asi na tom něco skutečně bude.

Česká erotická reklama ve srovnání s pracemi z těchto zemí skutečně působí těžce a upatlaně. K jejím „nejsvětlejším“ momentům tak zatím patří nechvalně proslulý inzerát na Velkopopovického kozla se sloganem „Vychutnej si svého kozla“ nebo vizuál propagující dnes už zapomenutou značku kosmetiky, ze které zbylo jen třeskuté „Ty naše kozičky české“. To už je ale dávnověk české reklamy a s erotickými motivy se dnes pracuje přeci jen citlivěji – viz tiskové práce agentury Euro RSCG pro Wine Shop Havelská, které se dostaly na shortlist letošního Louskáčku. S absentující erotikou v reklamě tak dnes nemají problémy čeští spotřebitelé ani Arbitrážní komise Rady pro reklamu. Ta například loni vyhodnotila jako závadné pouze dvě dílka s erotickou tématikou. Jako sexistická byla doporučena ke stažení reklama společnosti HET na barvy Klasik, rozhlasová a outdoorová kampaň Rádia Relax, jejíž vizuál zahrnoval obnaženou ženskou zadnici, byla označena jako vulgární hlavně kvůli sloganu „A to si neděláme prdel“.

31.3.2003
www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.