Mezipatra Queer Film Festival

8.11.2018  

19. ročník filmového festivalu s queer tematikou Mezipatra proběhne 8.-15. listopadu v Praze a 16.-23. listopadu v Brně.

Více

Women in the Newsroom: Breaking Male Decision-Making Power

16.11.2018  

In a recent study by the European Journalism Observatory (EJO), it was revealed that, across all of the 11 countries studied, "men wrote 41% of the stories, compared to just 23% written by women, while almost half of all the pictures (43%) that were published were just of men, compared to just 15% featuring only women." The gender imbalance becomes even more prominent when one begins to look at positions of authority. How does this problem impact content, and the overall synergy of/in the newsroom? How might this disproportion be remedied? Can the technological revolution in the media help or hinder the role of women?
 

Více

Expert Round Table: Academic Freedom, Gender and Democracy

16.11.2018  Praha  | 

The aim of the upcoming event is to contribute to this conversation and to discuss the place and role of gender studies in education and research as well as the importance of an academic freedom for functioning of democratic societies. Registration: http://bit.ly/Registrace_AAU_Peto

 

Více
feminismus.czČlánky › Management firemní mobility zaměstnanců a zaměstnankyň nově a jinak

Management firemní mobility zaměstnanců a zaměstnankyň nově a jinak

Management firemní mobility zaměstnanců a zaměstnankyň nově a jinak
Doprava zaměstnanců a zaměstnankyň do práce a z práce a v rámci pracovního procesu nemusí nutně být nákladnou záležitostí a automobilová flotila jediným řešením. Mobilita může být řešena efektivně, udržitelně, různými, na sebe navazujícími druhy dopravy podle konkrétní situace a potřeb.

Doprava zaměstnanců a zaměstnankyň do práce a z práce a v rámci pracovního procesu nemusí nutně být nákladnou záležitostí a automobilová flotila jediným řešením. Mobilita může být řešena efektivně, udržitelně, různými, na sebe navazujícími druhy dopravy podle konkrétní situace a potřeb.

Pražská firma zabývající se e-business solutions se stovkou zaměstnaných disponuje automobilovou flotilou, stejně jako flotilou služebních městských jízdních kol, na nichž vyráží za svou pražskou klientelou. Zároveň podporuje dojížďku do práce na kole. V sídle podniku je garáž pro parkování kol zaměstnanců, zaměstnankyň i návštěv, jsou zde sprchy a šatny, firma poskytuje cyklistické oblečení a sportovní vybavení. Ušetří tím na provozu služebních aut, na parkovacích místech, zaměstnanci a zaměstnankyně jsou v lepší kondici, méně nemocní a tím pádem výkonnější.

Důležitá pro podporu podobných způsobů dopravy, alternativních k automobilové, je zaprvé motivace a vnitřní osvěta v rámci firmy. Cyklodopravu svých zaměstnaných může firma podpořit například účastí v kampaních typu Do práce na kole, v rámci níž soutěží firemní týmy o pravidelnou dojížďku v rámci jednoho měsíce. Skupina dopravujících se na kole se tak příjemnou a zábavnou formou nabaluje metodou sněhové koule, většinou významně naroste a pro firmu je podobná akce i pozitivním PR.

Neméně důležitým prvkem kvalitního managementu mobility (přinejmenším ve větších městech) je i hromadná doprava. Mnoho podnikových sídel je dobře obslouženo sítí MHD a lze ji využívat nejen pro dopravu do práce, ale i pro služební městské cesty, případně v kombinaci s jinými druhy dopravy. Motivací pro zaměstnané může být například benefit v podobě příspěvků na jízdné. V ideálním případě spolupracuje na plánech těchto sítí firemní mobility město. Může se jednat například o zapojení podniku do existujícího systému spolujízdy, tzv. car – pooling, rozšíření služeb hromadné dopravy (např. prodloužení některé linky do sídla větší firmy).

Jak na to?

Základem zlepšení managementu firemní mobility je analýza stávající situace. V zahraničí si tuto analýzu firmy zajišťují na zakázku. Následuje vytvoření plánu mobility. Jeho součástí je několik scénářů, jak ovlivnit nebo zajistit dopravní obslužnost firmy s nižšími ekonomickými, ekologickými a sociálními náklady. Ve třetí fázi je vypracován akční plán s postupy zavedení vybraných scénářů do praxe. Poslední fáze velmi spočívá na ochotě společnosti svoji dosavadní praxi dopravního chování změnit a zlepšit. Inspiraci, jak na to, krok za krokem, naleznete například zde.

Použité zdroje:

http://www.cyklostrategie.cz/kampane/mobility-management/

http://www.dopracenakole.net/wp-content/dpnk/uploads/2012/01/DO_PR%C3%81CE_NA_KOLE_2011-zpr%C3%A1va_02_.pdf

www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.