Feministická avantgarda

12.12.2018  Jihomoravský kraj  | 

Skupinová mezinárodní výstava Feministická avantgarda představí mimořádná díla umělkyň, tvořících v sedmdesátých až devadesátých letech minulého století na feministické téma. Práce na emancipační témata ze soukromé rakouské sbírky SAMMLUNG VERBUND pocházejí od světově významných umělkyň.

Více

Konference "Break The Silence"

22.2.2019  Praha  | 

Spolek Common Law Society ve spolupráci s proFem – centrum pro oběti domácího a sexuálního násilí, o.p.s., Vás srdečně zve na konferenci a následný mini moot court k tématu sexuálního násilí, s názvem BREAK THE SILENCE, konanou 22. února 2019.

Více

Nemlčíme - Rozhodli jsme se promluvit o sexuálním násilí.

25.2.2019  Praha  | 

Srdečně Vás zveme na druhé promítání rozhovorů projektu Nemlčíme. Sexuální násilí je větší problém, než si myslíme. Proto jsme se rozhodli nemlčet. V sympatickém Prostoru39 Vám představíme celý projekt, jeho vznik a pustíme vám další rozhovory s lidmi, kteří se svěřili se svým příběhem. Je to surové a drsné, nahání to husí kůži a je nám nepříjemně, ale je potřeba vyvracet mýty, které ve společnosti stále jsou. Forma videí, kde vidíme tvář lidí, kteří sexuální násilí zažili, je silná a emotivní, ale věříme, že to bude přínosem. Nebojte se na místo donést své vlastní názory a obavy. Rádi povedeme večer ve volné diskuzi.

Více
feminismus.czČlánky › Management firemní mobility zaměstnanců a zaměstnankyň nově a jinak

Management firemní mobility zaměstnanců a zaměstnankyň nově a jinak

Management firemní mobility zaměstnanců a zaměstnankyň nově a jinak
Doprava zaměstnanců a zaměstnankyň do práce a z práce a v rámci pracovního procesu nemusí nutně být nákladnou záležitostí a automobilová flotila jediným řešením. Mobilita může být řešena efektivně, udržitelně, různými, na sebe navazujícími druhy dopravy podle konkrétní situace a potřeb.

Doprava zaměstnanců a zaměstnankyň do práce a z práce a v rámci pracovního procesu nemusí nutně být nákladnou záležitostí a automobilová flotila jediným řešením. Mobilita může být řešena efektivně, udržitelně, různými, na sebe navazujícími druhy dopravy podle konkrétní situace a potřeb.

Pražská firma zabývající se e-business solutions se stovkou zaměstnaných disponuje automobilovou flotilou, stejně jako flotilou služebních městských jízdních kol, na nichž vyráží za svou pražskou klientelou. Zároveň podporuje dojížďku do práce na kole. V sídle podniku je garáž pro parkování kol zaměstnanců, zaměstnankyň i návštěv, jsou zde sprchy a šatny, firma poskytuje cyklistické oblečení a sportovní vybavení. Ušetří tím na provozu služebních aut, na parkovacích místech, zaměstnanci a zaměstnankyně jsou v lepší kondici, méně nemocní a tím pádem výkonnější.

Důležitá pro podporu podobných způsobů dopravy, alternativních k automobilové, je zaprvé motivace a vnitřní osvěta v rámci firmy. Cyklodopravu svých zaměstnaných může firma podpořit například účastí v kampaních typu Do práce na kole, v rámci níž soutěží firemní týmy o pravidelnou dojížďku v rámci jednoho měsíce. Skupina dopravujících se na kole se tak příjemnou a zábavnou formou nabaluje metodou sněhové koule, většinou významně naroste a pro firmu je podobná akce i pozitivním PR.

Neméně důležitým prvkem kvalitního managementu mobility (přinejmenším ve větších městech) je i hromadná doprava. Mnoho podnikových sídel je dobře obslouženo sítí MHD a lze ji využívat nejen pro dopravu do práce, ale i pro služební městské cesty, případně v kombinaci s jinými druhy dopravy. Motivací pro zaměstnané může být například benefit v podobě příspěvků na jízdné. V ideálním případě spolupracuje na plánech těchto sítí firemní mobility město. Může se jednat například o zapojení podniku do existujícího systému spolujízdy, tzv. car – pooling, rozšíření služeb hromadné dopravy (např. prodloužení některé linky do sídla větší firmy).

Jak na to?

Základem zlepšení managementu firemní mobility je analýza stávající situace. V zahraničí si tuto analýzu firmy zajišťují na zakázku. Následuje vytvoření plánu mobility. Jeho součástí je několik scénářů, jak ovlivnit nebo zajistit dopravní obslužnost firmy s nižšími ekonomickými, ekologickými a sociálními náklady. Ve třetí fázi je vypracován akční plán s postupy zavedení vybraných scénářů do praxe. Poslední fáze velmi spočívá na ochotě společnosti svoji dosavadní praxi dopravního chování změnit a zlepšit. Inspiraci, jak na to, krok za krokem, naleznete například zde.

Použité zdroje:

http://www.cyklostrategie.cz/kampane/mobility-management/

http://www.dopracenakole.net/wp-content/dpnk/uploads/2012/01/DO_PR%C3%81CE_NA_KOLE_2011-zpr%C3%A1va_02_.pdf

www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.