Gender Mainstreaming in Public Participation

29.11.2017  Praha  | 

Odborný seminář je určen především pro architekty/ky a další odborníky/ce zabývající se plánováním veřejných prostor či participačními procesy. Cílem je představit koncept gender mainstreamingu, ukázat jeho praktické využití a seznámit účastníky/ce s metodikou, jak genderově senzitivní plánování a participační procesy aplikovat v praxi a ve vlastních projektech.

 

Více

Mezinárodní den proti násilí na ženách

30.11.2017  Praha  | 

Zástupci České ženské lobby, sítě 32 organizací podporujících práva žen v České republice a člena Evropské ženské lobby, budou diskutovat o různých formách násilí, jeho prevenci a důsledcích a o významu Istanbulské úmluvy.

 

Více
feminismus.czČlánky › Letos opět vítězí T-Mobile

Letos opět vítězí T-Mobile

Letos opět vítězí T-Mobile
Vítězem letošního ročníku soutěže Firma roku: Rovné příležitosti se v kategorii Velké firmy stala společnost T-Mobile, a to již potřetí v historii. Firma tak potvrdila, že ve svém úsilí o prosazování rovných příležitostí neusíná na vavřínech, ale že kontinuálně pracuje na různých programech, které mají za cíl podpořit diverzitu a slaďování osobního a pracovního života svých zaměstnanců a zaměstnankyň.

Vítězem letošního ročníku soutěže Firma roku: Rovné příležitosti se v kategorii Velké firmy stala společnost T-Mobile, a to již potřetí v historii. Firma tak potvrdila, že ve svém úsilí o prosazování rovných příležitostí neusíná na vavřínech, ale že kontinuálně pracuje na různých programech, které mají za cíl podpořit diverzitu a slaďování osobního a pracovního života svých zaměstnanců a zaměstnankyň.

T-Mobile má otázku diskriminace zakotvenou hned v několika firemních dokumentech – o respektu k individualitě každého člověka a záměru vytvořit prostředí vzájemné tolerance mluví Etický kodex, Pracovní řád i Náborová příručka pro manažery a manažerky. Problematice obtěžování na pracovišti (včetně toho sexuálního) se důsledně věnuje samostatná směrnice. Firma pravidelně realizuje různé interní průzkumy spokojenosti, jako je například anketa PULSE, která je jakýmsi barometrem atmosféry ve společnosti či průzkum Baby boom, který je zaměřený na identifikaci potřeb zaměstnankyň na mateřské a rodičovské dovolené.

Pracovníci a pracovnice T-Mobilu mají možnost podílet se na tvorbě firemních hodnot, a to účastí na tzv. Majákových setkáních s managementem firmy nebo v rámci tzv. firemní Roadshow. Společnost dále aktivně spolupracuje s Odborovou organizací Roztyly, která ji podporuje ve snaze odstraňovat nerovnosti mezi ženami a muži na pracovišti.

Kariérní růst žen firma podporuje např. v rámci projektu Women’s Leadership, který zahrnuje nejen školení měkkých dovedností pro ženy manažerky (či potenciální manažerky), ale také interní a externí mentoring a pravidelná setkávání či diskusní fóra. Ve firmě však spolupracují a sdílejí zkušenosti nejen ženy zapojené do projektu Women’s Leadership, ale také rodiče na mateřské a rodičovské dovolené (s využitím speciálních stránek www.echofamily.cz), či skupina interních koučů a kouček.

S rodiči na mateřské a rodičovské dovolené je firma v pravidelném kontaktu – zaměstnancům a zaměstnankyním zůstává jejich služební telefon, mají možnost využít e-learningových kurzů angličtiny i stálý přístup do interní knihovny. V definovaném období před návratem do práce mohou dále využít nabídku vzdělávacích programů společnosti. Díky propracovanému systému volitelných zaměstnaneckých výhod (tzv. Cafeterie) si rodiče malých dětí mohou vybrat různé benefity, které jsou jim šité na míru, např. v oblasti péče o děti či péče o domácnost.

Podpora rovných příležitostí ve firmě ze strany managementu není sice součástí tvrdých cílů, ale patří pod kompetenční model, na základě kterého jsou dvakrát ročně manažeři a manažerky hodnoceni.

Systém odměňování se v T-Mobile řídí třemi zásadami: transparentnost, spravedlnost a konkurenceschopnost. Důležité je zejména první kritérium, v jehož rámci se organizace snaží směrem dovnitř různými kanály otevřeně komunikovat o pravidlech z oblasti odměňování.

Z hlediska posunu firmy od minulé účasti v soutěži ocenila odborná porota hlavně nárůst počtu žen v řídicích pozicích a také větší firemní podporu a propagaci flexibilního pracovního uspořádání. Mezi svými cíli do budoucna uvedla společnost do přihlášky mimo jiné i další rozšiřování využití flexibilních pracovních úvazků, či neustálé zvyšování zastoupení žen ve vyšším managementu.

www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.