Girls Day 2018

26.4.2018  Česká republika  |  Interaktivní den otevřených dveří určený pro všechny dívky ze středních škol, které chtějí nakouknout do firem a třeba i načerpat inspiraci pro svoji budoucí studijní či pracovní kariéru. Girls Day se koná po celém světě, v ČR se tentokrát uskuteční v Praze, Brně, Plzni a Mladé Boleslavi.
Více

Kdo se bojí Ester Krumbachové?

4.5.2018  Praha  | 

První ze série kurátorských bloků věnovaných tvorbě, osobnosti a odkazu Ester Krumbachové. Díky zahraničním kurátorům program nabídne širší perspektivu, v níž je možné uvažovat o upozaděné a zároveň mnohdy mytizované umělkyni, jež ovlivnila několik generací české filmové kultury.

Více

Your Life is Waiting

5.6.2018  Praha  | 

Panelová diskuse o psychiatrickém étosu proběhne v rámci uměleckého projektu Institut Úzkosti. V diskusi se budou zkoumat sociopolitické faktory utvářející psychiatrický étos v českém kontextu i mimo něj. Jak jsou psychiatrické poruchy vymýšleny a konstruovány jako vědecká fakta? Jakou roli v tomto procesu hrají státní instituce? Jak psychiatrický étos ovlivňuje společenské struktury a narativ jáství, který je v nich produkován? Je psychiatrie symptomem kapitalismu a patriarchátu?

Více
feminismus.czČlánky › 2,9 mil. z kampane proti rakovine prsníka dostala Nadácia Medical

2,9 mil. z kampane proti rakovine prsníka dostala Nadácia Medical

14. duben 2003  | SITA  |  http://www.feminet.sk
Výťažok z kampane „Avon proti rakovine prsníka“ za rok 2002 venovala spoločnosť Avon Cosmetics Nadácii Medical na realizáciu piatich otvorených grantových programov.
Výťažok z kampane „Avon proti rakovine prsníka“ za rok 2002 venovala spoločnosť Avon Cosmetics Nadácii Medical na realizáciu piatich otvorených grantových programov.

História kampane „AVON proti rakovine prsníka“ siaha do roku 1992, keď Avon v USA založil „Fond pre zdravie žien“. Úsilím tohto fondu je podporovať okrem iných aj programy na boj proti rakovine prsníka. Avon do konca roka 2002 vyzbieral na boj proti rakovine prsníka celosvetovo sumu 250 miliónov USD.

V Slovenskej republike sa Avon do celosvetovej kampane „Avon proti rakovine prsníka“ zapojil v roku 1998. Tvárou kampane sa vtedy stala česká topmodelka Simona Krainová. V roku 2003 Avon oslavuje piate výročie kampane. Za 5 rokov tejto kampane predali symboly boja za vyše 9 mil. Sk a čistý výťažok predstavuje približne 6 miliónov korún.

Spoločnosť Avon Cosmetics sa rozhodla, že výťažok z minulého roka vo výške 2,9 mil. Sk venuje Nadácii Medical (Nadácia onkologickej chirurgie), ktorá pre Avon vytvorila špeciálny projekt piatich otvorených grantových programov zaoberajúcich sa problematikou rakoviny prsníka. Jednotlivé programy sú zamerané na rozvoj preventívnej činnosti, plastickej onkochirurgie, sentilbiopsie, rehabilitačnej činnosti a na rozvoj liečby metastáz karcinómu prsníka v pečeni.

Medzi tvárami kampane sú Alena Heribanová, Ada Straková, Hana Rapantová, Karin Habšudová, Henrieta Mičkovicová, Beáta Dubasová, Nora Beňačková a Zora Czoborová.

Související

www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.