Vyučená švadlena národního podniku Šumavan

27.11.2017  Praha  | 

Galerie hlavního města Prahy představuje práce české umělkyně užívající provokativní pseudonym Sráč Sam. Její tvorba je založena na aktivní kritice nefunkčních/neproduktivních institucionálních rámců a nabývá rozmanitých podob od architektonických realizací přes objektovou, textilní, malířskou či filmovou tvorbu po sociálně angažované performativní projekty.
 

Více

Rape culture ve filmech a seriálech

30.1.2018  Praha  | 

Beseda s Kamilem Filou na téma sexuálního násilí a sexismu ve filmech a seriálech, které bude předcházet promítání filmu Špína Terezy Nvotové.

Více

A pak přišla Mirna

13.2.2018  Praha  | 

Když se z dvacetiletých rebelek stanou třicátnice. Všechno, za co bojovaly, občanská angažovanost, nenormativní postavení ženy ve společnosti, alternativní genderové a rodinné vzorce, najednou tak nějak postrádá smysl. Notabene když to něco s růžovým batůžkem na zádech, co jim říká „matko“, se dokáže s tak povědomou razancí vymezit vůči předchozí generaci. Hra německo-švýcarské autorky Sibylle Berg volně navazuje na její předchozí úspěšnou hru A teď: svět!, která byla prestižním německým divadelním časopisem Theater heute zvolena Hrou roku 2014.

 

Více
feminismus.czČlánky › 2,9 mil. z kampane proti rakovine prsníka dostala Nadácia Medical

2,9 mil. z kampane proti rakovine prsníka dostala Nadácia Medical

14. duben 2003  | SITA  |  http://www.feminet.sk
Výťažok z kampane „Avon proti rakovine prsníka“ za rok 2002 venovala spoločnosť Avon Cosmetics Nadácii Medical na realizáciu piatich otvorených grantových programov.
Výťažok z kampane „Avon proti rakovine prsníka“ za rok 2002 venovala spoločnosť Avon Cosmetics Nadácii Medical na realizáciu piatich otvorených grantových programov.

História kampane „AVON proti rakovine prsníka“ siaha do roku 1992, keď Avon v USA založil „Fond pre zdravie žien“. Úsilím tohto fondu je podporovať okrem iných aj programy na boj proti rakovine prsníka. Avon do konca roka 2002 vyzbieral na boj proti rakovine prsníka celosvetovo sumu 250 miliónov USD.

V Slovenskej republike sa Avon do celosvetovej kampane „Avon proti rakovine prsníka“ zapojil v roku 1998. Tvárou kampane sa vtedy stala česká topmodelka Simona Krainová. V roku 2003 Avon oslavuje piate výročie kampane. Za 5 rokov tejto kampane predali symboly boja za vyše 9 mil. Sk a čistý výťažok predstavuje približne 6 miliónov korún.

Spoločnosť Avon Cosmetics sa rozhodla, že výťažok z minulého roka vo výške 2,9 mil. Sk venuje Nadácii Medical (Nadácia onkologickej chirurgie), ktorá pre Avon vytvorila špeciálny projekt piatich otvorených grantových programov zaoberajúcich sa problematikou rakoviny prsníka. Jednotlivé programy sú zamerané na rozvoj preventívnej činnosti, plastickej onkochirurgie, sentilbiopsie, rehabilitačnej činnosti a na rozvoj liečby metastáz karcinómu prsníka v pečeni.

Medzi tvárami kampane sú Alena Heribanová, Ada Straková, Hana Rapantová, Karin Habšudová, Henrieta Mičkovicová, Beáta Dubasová, Nora Beňačková a Zora Czoborová.

Související

www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.