Trochu paradoxního šovinismu od Vodafone
Reklamní spot telekomunikační firmy Vodafone měl zřejmě v úmyslu být vtipný a oslovit co nejširší škálu diváků. A stalo se tak. Jenomže důvtipnost není v tatínkově štědrosti vůči mladíkovi, že si může na měsíc „vyzkoušet“ jeho dceru než si ji vezme za ženu. Vtip je spíše v tom, že Vodafone získal třetí místo v soutěži o nejlepší firmu s rovnými příležitostmi pro ženy a muže v ČR, a přitom se prezentuje tak sexistickou reklamou. Není to náhodou trochu paradox?
Využít tradičních společenských a genderových stereotypů jako podklad k marketingové strategii mi navíc přijde krajně nevkusné a pro ženu dost ponižující. Zajímalo by mě, co si o tom ženy na vůdčích pozicích ve Vodafonu myslí. Nejmíň vtipné by ovšem bylo, kdyby tu reklamu vymyslely zrovna ony. To už by pak byl opravdu skandál.
2.3. 2006 Helena Tabakovova
