feminismus.czČlánky › Televizní spoty Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným na okruzích České televize

Televizní spoty Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným na okruzích České televize

4. červen 2008
Televizní spoty Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným na okruzích České televize
S diskriminací na trhu práce se v České republice setkávají ročně tisíce osob. Je na čase to změnit. "Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným!". Antidiskriminační kampaň vznikala podle zadání nevládní neziskové organizace Gender Studies, která ji financovala s pomocí Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky. Každý z trojice třicetivteřinových spotů je variací na běžný pracovní pohovor. Před dvojící personalistů se postupně vystřídá mladá uchazečka o práci, muž žádající mateřskou dovolenou a starší žena. Každý ze spotů pak vrcholí nevybíravým ponížením podřízených, které je zvýrazněno trikovou sekvencí. Tato kampaň se bude objevovat na okruzích České televize od 2. června do 4. července 2008.

S diskriminací na trhu práce se v České republice setkávají ročně tisíce osob. Je na čase to změnit. "Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným!".

Antidiskriminační kampaň vznikala podle zadání nevládní neziskové organizace Gender Studies, která ji financovala s pomocí Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.

Každý z trojice třicetivteřinových spotů je variací na běžný pracovní pohovor. Před dvojící personalistů se postupně vystřídá mladá uchazečka o práci, muž žádající mateřskou dovolenou a starší žena. Každý ze spotů pak vrcholí nevybíravým ponížením podřízených, které je zvýrazněno trikovou sekvencí. Celou kampaň zastřešuje motto „nenechte se diskriminovat" upozorňující na práva zaměstnanců a uchazečů o práci.

Kreativní koncept pochází z dílny produkční společnosti FilmBreak, která se ujala i realizace celé kampaně. Režisérem trojice spotů je absolvent FAMU Martin Duda, který se letos se svým absolventským snímkem Jsem větší a lepší probojoval mezi pětici tvůrců nominovaných na studentského Oscara.

Tato kampaň se bude objevovat na okruzích České televize od 2. června do 4. července 2008. Televizní spoty vznikly v projektu Půl na půl v rámci programu EU EQUAL.

Související

www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.