Vyučená švadlena národního podniku Šumavan

27.11.2017  Praha  | 

Galerie hlavního města Prahy představuje práce české umělkyně užívající provokativní pseudonym Sráč Sam. Její tvorba je založena na aktivní kritice nefunkčních/neproduktivních institucionálních rámců a nabývá rozmanitých podob od architektonických realizací přes objektovou, textilní, malířskou či filmovou tvorbu po sociálně angažované performativní projekty.
 

Více

Lepší zítřky očima autorek sci-fi /Future Gate 2018/

18.2.2018  

Redaktorka a hudební poblicistka Radia Wave Marie Čtveráčková si bude povídat společně s významnými autorkami sci-fi a fantastiky - Františkou Vrbenskou, Vilmou Kadlečkovou, Julií Novákovou a Lucií Lukačovičovou - o výrazných hrdinkách, konstruování ženství a lepší budoucnosti, velkých společenských změnách, svobodě, soužití, a roli literatury v tom všem.

 

Více

Venušiny dny 2018 - Festival umění o ženách, od žen a pro ženy

7.3.2018  Praha  | 

Třetí ročník festivalu věnovaného umění o ženách, od žen, s ženami i proti nim. Venuše opět otvírá své lůno. A protože jde o třetí ročník, můžete se těšit na tři premiéry a tři zahraniční hosty.

 

Více
feminismus.czČlánky › Startuje kampaň Férové platy, férové penze

Startuje kampaň Férové platy, férové penze

3. listopad 2015
Startuje kampaň Férové platy, férové penze
V listopadu se v ulicích Prahy a Brna i na internetu objeví informační kampaň zaměřená na rozdíly v platech žen a mužů a jejich následný vliv na výši starobních důchodů. Kampaň přináší nezisková organizace Otevřená společnost ve spolupráci s reklamní agenturou Dorland.

Otevřená společnost spolupracuje s Gender Studies a Nesehnutím na projektu Férové platy, férové penze, v němž spolu se zahraničními partnery zkoumá přístupy k rovnému odměňování v Polsku, Slovinsku, Slovensku a Rakousku. Zároveň shromažďuje pozitivní příklady, jimiž by se vlády zmíněných zemí mohly navzájem inspirovat.

„O rozdílech v platech žen a mužů, které u nás dosahují 22 %, už veřejnost ví. Zatím však nikdo jasně nevyslovil, jak se tyto rozdíly promítají do penzí. Přitom ženy mají až o 40 % nižší starobní důchody a chudobou je u nás ohrožen dvojnásobný počet seniorek nad 65 let než seniorů,“ uvedla manažerka projektu Klára Čmolíková-Cozlová.

Projekt letos zpracoval studii Genderové nerovnosti v odměňování a důchodech, jejíž klíčová sdělení se v kampani objevují. Veřejnost se tak dozví, že největší rozdíly v platech panují mezi vysokoškolsky vzdělanými, a to až o jednu třetinu v neprospěch žen. Nejnižší platy ve srovnání s muži pobírají ženy po návratu z mateřské dovolené, kdy jsou z finančního hlediska v situaci, jako by svou kariéru teprve začínaly. Proměny úvazků, dlouhá vyloučená doba a další události z pracovního života žen pak vedou k tomu, že ve stáří 75 % žen bere důchod nižší než 11 000 Kč, zatímco 75 % mužů má důchod vyšší než 12 000 Kč.

„Téma rovného odměňování považujeme za velmi důležité. V naší agentuře pracuje hodně žen na různých pozicích a jejich spravedlivé ohodnocení je prioritou. Proto nás spolupráce na tomto projektu ihned oslovila,“ uvedla Lucie Češpivová, CEO z reklamní agentury Dorland, která připravila kreativní koncept kampaně. Na webové stránce www.ferplaty-ferpenze.cz se ženy kromě překvapivých čísel dozví také tipy, na co si dát pozor a jak postupovat, aby se roky péče o děti a blízké co nejméně negativně odrážely na výši jejich penze. Projekt bude v práci s veřejností nadále pokračovat, na duben chystá v Praze oslavu mezinárodního Dne rovného odměňování – Equal Pay Day.

www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.