Feministická avantgarda

12.12.2018  Jihomoravský kraj  | 

Skupinová mezinárodní výstava Feministická avantgarda představí mimořádná díla umělkyň, tvořících v sedmdesátých až devadesátých letech minulého století na feministické téma. Práce na emancipační témata ze soukromé rakouské sbírky SAMMLUNG VERBUND pocházejí od světově významných umělkyň.

Více

Noc myšlenek – Být či nebýt dnes feminist(k)ou?

31.1.2019  Praha  | 

Co to znamená, když o sobě dnes někdo řekne, že je feminist(k)a? Jakou roli v renesanci feminismu sehrávají sociální sítě? Představuje třeba #MeToo virální fenomén nebo se jedná o společensko-feministické hnutí 21. století? Přijďte na naši akci NOC MYŠLENEK Tváří v tvář přítomnosti: Být či nebýt dnes feminist(k)ou? Se známými osobnostmi jakými jsou Kamil Fila, Pavel Houdek, Abnousse Shalmani se zaměříme na téma feminismu v současnosti prostřednictvím debat a projekce filmu „Kluci a Guillaume, ke stolu!“ 31. ledna u nás ve Francouzském institutu od 17.30 do půlnoci a v CEFRES od 14 do 16 h! Vstup zdarma.

Více

Uvedení tématu sexuálního násilí do českého výzkumu dějin druhé světové války a jejích následků – Workshop

1.2.2019  Praha  | 

Ačkoliv se v uplynulých čtyřiceti letech intenzivně rozvíjel historický výzkum sexuálního násilí, v českém prostředí toto téma stále představuje pověstné bílé místo. A to chceme změnit. V souladu s tezí Susan Brownmiller v níž je znásilnění výrazem moci, nikoli chtíče, nabízí náš workshop uvedení do tohoto tématu. Usilujeme zejména o propojení badatelů, kteří se daným tématem zabývají nebo by o něm chtěli v budoucnu psát. Jednodenní workshop, s účastí Reginy Mühlhäuser a Anny Hájkové, propojí ve třech blocích úvodní metodologickou přednášku s představením případových studií a reflektovanou prací s prameny.

Více
feminismus.czČlánky › Reklama KFC

Reklama KFC

9. duben 2003  | Michaela Marksová-Tominová
Tak neuvěřitelně sexistickou reklamu jakou je ta na KFC, jsem dlouho neviděla!
Tak neuvěřitelně sexistickou reklamu jakou je ta na KFC, jsem dlouho neviděla! Pro ty, které/ří nemají TV nebo nesledují reklamu: zatímco hlas kolonela z Kentucky mluví o šťavnatých prsíčkách, stehýnkách a naznačuje, že lze možná získat o mnohem více, na obrazovce vidíme dvě polonahé stopařky (tílka a velmi těsné kraťounké šortky) a detailní záběry na jejich prsa a pozadí, které marně stopují kamion. Řidič má totiž v hlavě mnohem lepší stehýnka a prsíčka a kdovícoještě a spěchá do KFC.

Velmi pochybuji, že takovouto reklamu by si KFC mohlo dovolit třeba ve Spojených státech a odhaduji, že je určena především pro necivilizované postsocialistické trhy. Také by mě zajímalo, co by tomu řekla centrála KFC... pokusíme se to zjistit a co nejdříve vás informovat!
www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.