Laydeez do Comics - ŽENA 2.0

17.10.2018  Praha  | 

Osm českých komiksových autorek, jedno téma a společných sedm dní na divokém českém severu! Co z toho může vzejít? Komiksová výstava, samozřejmě! Tentokrát již z třetího letního sympozia uskupení Laydeez do Comics Praha. Letošní téma ŽENA 2.0 nás přivedlo k otázce nakolik se ženy měnily, mění a měnit budou. Existuje nová verze ženství a co to obnáší? Inspirace bylo dost. Ať už se jedná o změny v rámci životních fází, postoje k životu nebo pohledu společnosti... Výstava potrvá od 17. do 30. října. Slavnostní vernisáž s autorkami proběhne 18. října.

Více

Gender a sebevědomí v uměleckém provozu

21.10.2018  

Diskuze na téma souvislosti sebevědomí a genderu v uměleckém provozu. Jaký vliv na sebevědomí umělkyň a umělců může mít genderová rovnost? V čem je rozdílné postavení umělkyně či umělce vůči institucím? Jak se na uměleckém provozu projevuje mizení umělkyň v důsledku jejich mateřství? Jak vyřešit rozpor uměleckého společenského života a rodičovství zejména v pečující roli? Jaký vliv mají na umělce a umělkyně ekonomické souvislosti, v nichž jejich tvorba vzniká?

Více

Pohlaví a gender. 8. lacanovský workshop v Praze

21.10.2018  Praha  | 

Příspěvky přednesou Deborah Gutermann-Jacquet, Magdalena Kohout-Diaz, Josef Fulka. Workshop pořádá Oddělení současné kontinentální filosofie FLÚ AV ČR a Nouvelle École Lacanienne.

Více
feminismus.czČlánky › Reklama KFC

Reklama KFC

9. duben 2003  | Michaela Marksová-Tominová
Tak neuvěřitelně sexistickou reklamu jakou je ta na KFC, jsem dlouho neviděla!
Tak neuvěřitelně sexistickou reklamu jakou je ta na KFC, jsem dlouho neviděla! Pro ty, které/ří nemají TV nebo nesledují reklamu: zatímco hlas kolonela z Kentucky mluví o šťavnatých prsíčkách, stehýnkách a naznačuje, že lze možná získat o mnohem více, na obrazovce vidíme dvě polonahé stopařky (tílka a velmi těsné kraťounké šortky) a detailní záběry na jejich prsa a pozadí, které marně stopují kamion. Řidič má totiž v hlavě mnohem lepší stehýnka a prsíčka a kdovícoještě a spěchá do KFC.

Velmi pochybuji, že takovouto reklamu by si KFC mohlo dovolit třeba ve Spojených státech a odhaduji, že je určena především pro necivilizované postsocialistické trhy. Také by mě zajímalo, co by tomu řekla centrála KFC... pokusíme se to zjistit a co nejdříve vás informovat!
www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.