Porodní bolesti českého porodnictví

24.4.2018  Praha  | 

Další z řady diskusních večerů v Knihovně Gender Studies bude věnován porodnictví. Jak vypadá současná realita českých porodnic? Které otázky a problémy jsou v současnosti nejpalčivější? Odpovídá situace a možnosti porodnic potřebám rodiček a jejich dětí? Co je standardní péče, které praktiky v porodnictví lze označit za problematické a kde jsou hranice porodního násilí? Jaké jsou etické a praktické stránky domácích porodů, zřizování porodních domů a jaká je pozice porodních asistentek? Co ovlivňuje výzkum v oblasti porodnictví, jaká jsou specifika výzkumné činnosti a možnosti uplatnění výsledků?

Více

Girls Day 2018

26.4.2018  Česká republika  |  Interaktivní den otevřených dveří určený pro všechny dívky ze středních škol, které chtějí nakouknout do firem a třeba i načerpat inspiraci pro svoji budoucí studijní či pracovní kariéru. Girls Day se koná po celém světě, v ČR se tentokrát uskuteční v Praze, Brně, Plzni a Mladé Boleslavi.
Více

Kdo se bojí Ester Krumbachové?

4.5.2018  Praha  | 

První ze série kurátorských bloků věnovaných tvorbě, osobnosti a odkazu Ester Krumbachové. Díky zahraničním kurátorům program nabídne širší perspektivu, v níž je možné uvažovat o upozaděné a zároveň mnohdy mytizované umělkyni, jež ovlivnila několik generací české filmové kultury.

Více
feminismus.czČlánky › Reklama KFC

Reklama KFC

9. duben 2003  | Michaela Marksová-Tominová
Tak neuvěřitelně sexistickou reklamu jakou je ta na KFC, jsem dlouho neviděla!
Tak neuvěřitelně sexistickou reklamu jakou je ta na KFC, jsem dlouho neviděla! Pro ty, které/ří nemají TV nebo nesledují reklamu: zatímco hlas kolonela z Kentucky mluví o šťavnatých prsíčkách, stehýnkách a naznačuje, že lze možná získat o mnohem více, na obrazovce vidíme dvě polonahé stopařky (tílka a velmi těsné kraťounké šortky) a detailní záběry na jejich prsa a pozadí, které marně stopují kamion. Řidič má totiž v hlavě mnohem lepší stehýnka a prsíčka a kdovícoještě a spěchá do KFC.

Velmi pochybuji, že takovouto reklamu by si KFC mohlo dovolit třeba ve Spojených státech a odhaduji, že je určena především pro necivilizované postsocialistické trhy. Také by mě zajímalo, co by tomu řekla centrála KFC... pokusíme se to zjistit a co nejdříve vás informovat!
www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.