Gender Mainstreaming in Public Participation

29.11.2017  Praha  | 

Odborný seminář je určen především pro architekty/ky a další odborníky/ce zabývající se plánováním veřejných prostor či participačními procesy. Cílem je představit koncept gender mainstreamingu, ukázat jeho praktické využití a seznámit účastníky/ce s metodikou, jak genderově senzitivní plánování a participační procesy aplikovat v praxi a ve vlastních projektech.

 

Více

Mezinárodní den proti násilí na ženách

30.11.2017  Praha  | 

Zástupci České ženské lobby, sítě 32 organizací podporujících práva žen v České republice a člena Evropské ženské lobby, budou diskutovat o různých formách násilí, jeho prevenci a důsledcích a o významu Istanbulské úmluvy.

 

Více

Konference Intersekcionální přístup ve zkoumání sociálních nerovností

11.12.2017  Praha  | 

Oddělení Gender & sociologie Sociologického ústavu Akademie věd ČR, v.v.i. zve na konferenci Intersekcionální přístup ve zkoumání sociálních nerovností

Více
feminismus.czČlánky › Proč Popkultury?

Proč Popkultury?

10. květen 2001  | Petra Hanáková
Denně jsme z médií bombardováni nekonečným množstvím obrazů žen a mužů, které s sebou nesou dodatečné poselství o současném světě a pozici ženy v něm. Nová rubrika Popkultury mapuje fenomény populární kultury.
Proč popkultury?

Nová rubrika Popkultury mapuje fenomény populární kultury, které se vědomě či nevědomě dotýkají otázky odlišnosti pohlaví, genderu a jemu přidělené sociální role. Denně jsme z médií bombardováni nekonečným množstvím obrazů žen a mužů, které s sebou nesou dodatečné poselství o současném světě a pozici ženy v něm.

Tato rubrika vznikala z našeho přesvědčení, že je důležité nejen analyzovat společenskou a politickou pozici žen ve společnosti, ale také je třeba si všímat obrazů žen (a mužů), které nám přinášejí audiovizuální média, a poukazovat na některé, více či méně skryté genderové významy. Ženské hnutí se nemůže zabývat jen skutečným "tělem" žen a jeho pozicí v sociálních strukturách, ale musí se snažit rozšifrovat i záplavu obrazů, které obvykle nebývají "nevinné" - často mají tendenci nám jaksi mimochodem předepisovat určitou normativní realitu či způsob chování.

Přestože feministická reflexe kultury (a především pak mediální popkultury) je v západních zemích běžná již od 70. let, u nás v tomto směru stále existuje určité vakuum. Obrazy nepovažujeme za tak významné, nevěříme v jejich sílu, a o to snadněji jim podléháme. Netřeba podotýkat, že většina obrazů nám předkládaných je stále ještě vytvářena muži, a podobně také muži určují, jaké projevy populární či vysoké kultury mají být požadovány za důležité. Popkultury vznikly i z touhy zmocnit se "svých" obrazů, demaskovat je, a tak prolomit tento začarovaný kruh.

www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.