Vyučená švadlena národního podniku Šumavan

27.11.2017  Praha  | 

Galerie hlavního města Prahy představuje práce české umělkyně užívající provokativní pseudonym Sráč Sam. Její tvorba je založena na aktivní kritice nefunkčních/neproduktivních institucionálních rámců a nabývá rozmanitých podob od architektonických realizací přes objektovou, textilní, malířskou či filmovou tvorbu po sociálně angažované performativní projekty.
 

Více

Venušiny dny 2018 - Festival umění o ženách, od žen a pro ženy

7.3.2018  Praha  | 

Třetí ročník festivalu věnovaného umění o ženách, od žen, s ženami i proti nim. Venuše opět otvírá své lůno. A protože jde o třetí ročník, můžete se těšit na tři premiéry a tři zahraniční hosty.

 

Více

Ženy na Hrad! / Prague Women’s March

8.3.2018  Praha  | 

Loni v lednu se Pochodu žen na Washington účastnilo více než milion lidí. Protestovali proti nastupujícímu režimu Donalda Trumpa, a slibovali hájit práva žen, migrantů, dělníků, nemocných, LGBTQ lidí i menšin, chránit zdraví planety, ohrožené změnami klimatu a vymíráním druhů a bránit základní lidská práva. Také my se letos chceme připojit k hlasům milionů lidí, kteří se po celém světě staví proti vzestupu bezohledné politiky nenávisti.

 

Více
feminismus.czČlánky › Pro ženy jídlo zdarma!

Pro ženy jídlo zdarma!

11. červen 2003  | Pavel Cvrček
Na začátku června mne z pohledu rovnosti pohlaví trochu vyděsila marketingová akce obchodního domu IKEA, kde bylo v oddíle restaurace a bar nabízeno ženám a pouze jim prostřednictvím veliké vývěsky jedno jídlo zdarma, bez jakýchkoliv dalších podmínek.
Na začátku června mne z pohledu rovnosti pohlaví trochu vyděsila marketingová akce obchodního domu IKEA, kde bylo v oddíle restaurace a bar nabízeno ženám a pouze jim prostřednictvím veliké vývěsky jedno jídlo zdarma, bez jakýchkoliv dalších podmínek.

Podotýkám, že patřím do příjmové skupiny, ve které si mohu dovolit uhradit teplé jídlo v restauraci a proto ze mne nemluví závist, že jsem neušetřil 40 korun. Domnívám se však, že se tato akce dotkla vzájemnosti při prosazování rovnosti mužů a žen ve všech oblastech, tedy i na veřejném trhu.

Svou zajímavou marketingovou akcí ukázala IKEA nejen zajímavý postoj k cca 48 % mužské populace (asi toho více snědí?), ale dotkli se podle mne i populace ženské. Pravděpodobně se zde domnívají, že si v dnešní společnosti ženy v ČR nejsou schopny opatřit stejné prostředky, aby si mohli koupit jídlo v OD IKEA jako muži? Že by snad z pohledu OD IKEA byly ženy méně schopné zaplatit oběd v ceně cca 40 korun? Co chce zahraniční kolos naznačit tím, že nabízí jen ženám jídlo zdarma, bez dalšího omezení, třeba nákupem? Nebo nechtějí naopak veřejnosti říci, že muž bude zatažen svou ženou do restaurace pod příslibem potraviny pro ženu zdarma, která ve své "tužbě" nakupovat levné jidlo, donutí partnera utratit nějaké peníze tím, že mu bude konzumujíc jídlo zdarma dělat chutě a tak se společnosti IKEA vložené peníze vrátí od nenasyceného muže? Nevím a nerozumím, co si myslí v OD IKEA o ženách, ale i mužích a nelíbí se mi to.

Je to sice drobnost, ale domnívám se že rovnost žen a mužů by měla být zajištěna ve všech odvětvích, fungovat oboustranně a ve vzájemné úctě. Velmi pochybuji, že takovou reklamu by si v IKEA mohla dovolit třeba ve Švédsku, kde je rovnost mužů a žen na mnohem vyšší úrovni a odhaduji, že je určena především pro postsocialistické trhy.

www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.