NGO Market 2014

25.4.2014  Praha  |  Tradiční veletrh neziskovek NGO Market se i v letošním roce uskuteční v Národní technické knihovně v Praze a představí návštěvníkům neziskové organizace z celé České republiky, včetně Gender Studies, o.p.s. Veletrh doprovodí celodenní program sestavený z odborných přednášek a seminářů, praktických ukázek činnosti organizací, programu pro děti a dalších zajímavých aktivit pro návštěvníky. Vstup na akci je zdarma. Více

PŘEKROČIT HRANICE: ŽENY A MUŽI NAPŘÍČ PROFESEMI

29.4.2014  Praha  |  Gender Studies, o.p.s. si vás dovoluje pozvat na konferenci o netradičních povoláních pro ženy a muže (např. ženy v technických profesích a muži v pečovatelských) a o tom, co mohou zaměstnavatelé udělat, aby diverzifikovali pracovní týmy z hlediska pohlaví. Více

Veronika Bromová: Příběhy a sny. Výběr z tvorby 2000 / 2014

2.5.2014   Více
feminismus.czČlánky › „Když vám teče do bot…“Kampaň Gender Studies k tématu slaďování rodinného a pracovního života

„Když vám teče do bot…“Kampaň Gender Studies k tématu slaďování rodinného a pracovního života

„Když vám teče do bot…“Kampaň Gender Studies k tématu slaďování rodinného a pracovního života
Od 19. března 2012 bude v dopravních prostředích v Ostravě, Liberci, Ústí nad Labem, Brně, Českých Budějovicích a Olomouci zveřejněna kampaň Gender Studies k možnostem a právům na sladění rodinného a pracovního života „Když vám teče do bot, poraďte se s Gender Studies!“

Od 19. března 2012 bude v dopravních prostředích v Ostravě, Liberci, Ústí nad Labem, Brně, Českých Budějovicích a Olomouci zveřejněna kampaň Gender Studies k možnostem a právům na sladění rodinného a pracovního života „Když vám teče do bot, poraďte se s Gender Studies!“.

Informační kampaň tvoří kromě plakátů i sada pohledů, které komiksovou formou nastiňují různé situace, v nichž se může ocitnout kdokoli a které mohou citelně zkomplikovat život. Projektová manažerka projektu, Jitka Kolářová vysvětluje: „Snažili jsme se v kampani zachytit široké spektrum problémů, které mohou řešit různé věkové generace, v různých odvětvích pracovního trhu. V kampani se tak vyskytuje např. zaměstnankyně samoobsluhy, která pečuje o nemocnou maminku, muž, který chce jít na rodičovskou dovolenou nebo matka samoživitelka, která chce upravit pracovní dobu, aby mohla svojí dceru vyzvedávat ze školky. Je nám jasné, že pro spoustu lidí může být slaďování nedosažitelný pojem – často především z důvodu, že nemají dostatek informací o svých právech. Tuto informační mezeru se snažíme kampaní zaplnit.“

Plakáty i pohlednice proto kromě ilustračního příběhu, ve kterém jeho protagonistům či protagonistkám pomyslně teče do bot, nabízí vysvětlení a řešení. To je metaforicky zobrazeno v deštníku – informace v něm poskytnutá pomyslně ochrání před nepříjemnou situací. Matka samoživitelka, která se stará o dítě mladší 15 let tak např. získá informaci, že ze zákona musí zaměstnavatel vyhovět její žádosti o kratší pracovní dobu nebo jinou vhodnou úpravu stanovené týdenní pracovní doby. Pečující osoby se dozví, že na doprovod rodičů, prarodičů, druha, manžela nebo dětí k lékaři, mají nárok na pracovní volno na nezbytně nutnou dobu, nejvýše však na jeden den, pokud byl doprovod nezbytný a uvedené úkony nebylo možno provést mimo pracovní dobu. Nárok na pracovní volno mají opakovaně během jednoho měsíce, jsou-li návštěvy lékaře nezbytné. Jestliže nemají nárok na ošetřovné, mají nárok na náhradu mzdy nebo platu.

Autorkou kampaně, která probíhá v rámci projektu „Sladění soukromého a pracovního života v mezinárodním kontextu: výměna know-how a rozvoj tematické sítě“, je komiksová kreslířka, ilustrátorka a scénografka TOY_BOX.

Související

www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.