Feministický a queer tábor 2018 / Feminist and Queer Camp 2018

31.8.2018  

Zveme vás na setkání queer lidí a těch, kdo sympatizují s queer tématikou. Na setkání všech, kdo žerou feminismus, i těch, kdo se nebojí stát u táboráku s feministkama a žvejkat s nima veganský buřty. Kdo se nebojí pohybu, přemýšlení o svém těle, o svých hranicích a hranicích jiných, kdo dokáže respektovat jiné lidi… PŘIJĎTE! Těšit se můžete na víkend plný workshopů, diskuzí, cvičení, kreativity (či alespoň pokusů o ní), koncertů a párty s pivem, limem, koktejlem, sbírání bobříků, táborový karneval a bojovku.

Více

Gender a sebevědomí v uměleckém provozu

21.10.2018  

Diskuze na téma souvislosti sebevědomí a genderu v uměleckém provozu. Jaký vliv na sebevědomí umělkyň a umělců může mít genderová rovnost? V čem je rozdílné postavení umělkyně či umělce vůči institucím? Jak se na uměleckém provozu projevuje mizení umělkyň v důsledku jejich mateřství? Jak vyřešit rozpor uměleckého společenského života a rodičovství zejména v pečující roli? Jaký vliv mají na umělce a umělkyně ekonomické souvislosti, v nichž jejich tvorba vzniká?

Více
feminismus.czČlánky › Gender Studies upozorňuje novou kampaní na platové rozdíly mezi ženami a muži

Gender Studies upozorňuje novou kampaní na platové rozdíly mezi ženami a muži

Gender Studies upozorňuje novou kampaní na platové rozdíly mezi ženami a muži
V těchto týdnech probíhá v Poděbradech a Olomouci osvětová kampaň proti platovému znevýhodnění žen oproti jejich mužským protějškům. Celkový platový rozdíl mezi ženami a muži tvoří v ČR stále ještě přes 25 % v neprospěch žen, průměr v Evropské unii je 17 %. Gender Studies umístila do MHD a do veřejného prostoru v těchto dvou městech dva druhy plakátů, které s nadsázkou na tento problém upozorňují.

V těchto týdnech probíhá v Poděbradech a Olomouci osvětová kampaň proti platovému znevýhodnění žen oproti jejich mužským protějškům. Celkový platový rozdíl mezi ženami a muži tvoří v ČR stále ještě přes 25 % v neprospěch žen, průměr v Evropské unii je 17 %. Gender Studies umístila do MHD a do veřejného prostoru v těchto dvou městech dva druhy plakátů, které s nadsázkou na tento problém upozorňují.

Jeden z vizuálů nese titulek: „Aha, tak proto budu brát míň než ty, až budu velká!“ a je na něm malá holčička s chlapečkem, kteří si navzájem zvědavě nahlíží do kalhotek.

„Připravte dceru na život, dávejte jí nižší kapesné než synovi,“ je poselství druhého obrázku, na němž je matka, která rozděluje kapesné dceři a synovi, přičemž syn dostává jednoznačně větší obnos.

Oba obrázky doplňuje komentář „Na stejné pracovní pozici berou ženy o 25% méně než muži.“

Jedná se o pokračování kampaně z ledna letošního roku „Čeho si ceníte víc?“, která upozorňovala na problematiku horizontální segregace pracovního trhu - se segmenty typicky ženských a typicky mužských povolání nebo sektorů, v nichž jsou platy buď výrazně podhodnoceny, nebo naopak nadhodnoceny.

Autorkou obou vizuálů je Pure Beauty.

Kampaň probíhá v rámci projektu "Na křižovatce pracovního a osobního života: možnosti a bariéry".

www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.