Feministická avantgarda

12.12.2018  Jihomoravský kraj  | 

Skupinová mezinárodní výstava Feministická avantgarda představí mimořádná díla umělkyň, tvořících v sedmdesátých až devadesátých letech minulého století na feministické téma. Práce na emancipační témata ze soukromé rakouské sbírky SAMMLUNG VERBUND pocházejí od světově významných umělkyň.

Více

We will not change our show

21.2.2019  Jihomoravský kraj  | 

Výstava We Will Not Change Our Show sdružuje umělce pocházející ze střední a východní Evropy, tvořící v různých médiích a zabývající se různorodými aspekty vyjádření vlastní queer identity. Kurátorská pozice vychází z ideje svobody slova a uměleckého vyjádření. Předpokladem je přesvědčení, že diskuze o citlivých otázkách spojených s queer tematikou může přispět k narušení patriarchálního statu quo, jenž často vylučuje a diskriminuje menšiny.

Více

Konference "Break The Silence"

22.2.2019  Praha  | 

Spolek Common Law Society ve spolupráci s proFem – centrum pro oběti domácího a sexuálního násilí, o.p.s., Vás srdečně zve na konferenci a následný mini moot court k tématu sexuálního násilí, s názvem BREAK THE SILENCE, konanou 22. února 2019.

Více
feminismus.czČlánky › Gender Studies upozorňuje novou kampaní na platové rozdíly mezi ženami a muži

Gender Studies upozorňuje novou kampaní na platové rozdíly mezi ženami a muži

Gender Studies upozorňuje novou kampaní na platové rozdíly mezi ženami a muži
V těchto týdnech probíhá v Poděbradech a Olomouci osvětová kampaň proti platovému znevýhodnění žen oproti jejich mužským protějškům. Celkový platový rozdíl mezi ženami a muži tvoří v ČR stále ještě přes 25 % v neprospěch žen, průměr v Evropské unii je 17 %. Gender Studies umístila do MHD a do veřejného prostoru v těchto dvou městech dva druhy plakátů, které s nadsázkou na tento problém upozorňují.

V těchto týdnech probíhá v Poděbradech a Olomouci osvětová kampaň proti platovému znevýhodnění žen oproti jejich mužským protějškům. Celkový platový rozdíl mezi ženami a muži tvoří v ČR stále ještě přes 25 % v neprospěch žen, průměr v Evropské unii je 17 %. Gender Studies umístila do MHD a do veřejného prostoru v těchto dvou městech dva druhy plakátů, které s nadsázkou na tento problém upozorňují.

Jeden z vizuálů nese titulek: „Aha, tak proto budu brát míň než ty, až budu velká!“ a je na něm malá holčička s chlapečkem, kteří si navzájem zvědavě nahlíží do kalhotek.

„Připravte dceru na život, dávejte jí nižší kapesné než synovi,“ je poselství druhého obrázku, na němž je matka, která rozděluje kapesné dceři a synovi, přičemž syn dostává jednoznačně větší obnos.

Oba obrázky doplňuje komentář „Na stejné pracovní pozici berou ženy o 25% méně než muži.“

Jedná se o pokračování kampaně z ledna letošního roku „Čeho si ceníte víc?“, která upozorňovala na problematiku horizontální segregace pracovního trhu - se segmenty typicky ženských a typicky mužských povolání nebo sektorů, v nichž jsou platy buď výrazně podhodnoceny, nebo naopak nadhodnoceny.

Autorkou obou vizuálů je Pure Beauty.

Kampaň probíhá v rámci projektu "Na křižovatce pracovního a osobního života: možnosti a bariéry".

www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.