Feministická avantgarda

12.12.2018  Jihomoravský kraj  | 

Skupinová mezinárodní výstava Feministická avantgarda představí mimořádná díla umělkyň, tvořících v sedmdesátých až devadesátých letech minulého století na feministické téma. Práce na emancipační témata ze soukromé rakouské sbírky SAMMLUNG VERBUND pocházejí od světově významných umělkyň.

Více

Manželka, máma, úspěšná v práci - setkání s Kateřinou Hodickou

22.1.2019  Jihomoravský kraj  | 

Setkali jste se s tím, že žena nechce mít děti, protože se bojí, že když jednou vypadne z pracovního procesu, už nikdy nenastoupí do rozjetého vlaku? Je možné skloubit profesní a soukromý život? Některé ženy volí cestu podnikání. . . . Jak podnikat a přitom se starat o svoje děti nám přijde vyprávět Kateřina Hodická, ředitelka Genderového Informačního centra Nora.

Více

Noc myšlenek – Být či nebýt dnes feminist(k)ou?

31.1.2019  Praha  | 

Co to znamená, když o sobě dnes někdo řekne, že je feminist(k)a? Jakou roli v renesanci feminismu sehrávají sociální sítě? Představuje třeba #MeToo virální fenomén nebo se jedná o společensko-feministické hnutí 21. století? Přijďte na naši akci NOC MYŠLENEK Tváří v tvář přítomnosti: Být či nebýt dnes feminist(k)ou? Se známými osobnostmi jakými jsou Kamil Fila, Pavel Houdek, Abnousse Shalmani se zaměříme na téma feminismu v současnosti prostřednictvím debat a projekce filmu „Kluci a Guillaume, ke stolu!“ 31. ledna u nás ve Francouzském institutu od 17.30 do půlnoci a v CEFRES od 14 do 16 h! Vstup zdarma.

Více
feminismus.czČlánky › ČVUT láká dívky ke studiu techniky

ČVUT láká dívky ke studiu techniky

ČVUT láká dívky ke studiu techniky
České vysoké učení technické v Praze již 3 roky komunikuje s děvčaty ve věku 14 – 19 let prostřednictvím projektu Holky, pozor!, jehož součástí je i webový portál www.holkypozor.cz. Vše začalo jako marketingová kampaň ve spolupráci se společností Hewlett – Packard, se kterou ČVUT dlouhodobě spolupracuje a která aktuálně řešila a stále řeší problematiku zaměstnanosti žen. Po namátkovém průzkumu jsme zjistili, že podobný problém řeší řada dalších firem i z jiných technických oborů než je IT.

České vysoké učení technické v Praze již 3 roky komunikuje s děvčaty ve věku 14 – 19 let prostřednictvím projektu Holky, pozor!, jehož součástí je i webový portál www.holkypozor.cz. Vše začalo jako marketingová kampaň ve spolupráci se společností Hewlett – Packard, se kterou ČVUT dlouhodobě spolupracuje a která aktuálně řešila a stále řeší problematiku zaměstnanosti žen. Po namátkovém průzkumu jsme zjistili, že podobný problém řeší řada dalších firem i z jiných technických oborů než je IT.

Společně jsme dospěli k názoru, že je nejprve potřeba zaujmout, případně „nadchnout“, dívky pro techniku, tak aby se rozhodly ji studovat a po té se jí profesně zabývaly. Nejedná se o lehký úkol, jelikož ve společnosti panuje řada názorových stereotypů, které ženy a dívky předem handicapují a tím často i odrazují.

Projekt Holky, pozor! vznikl jako speciální komunikační projekt, který má atraktivním způsobem podpořit zájem mladých dívek o technické vzdělání. Kampaň chce vysvětlit, jaké výhody jim může technické vzdělání nabídnout. Klade si za cíl sdělit cílové skupině nenásilnou formou, jaké perspektivy se nabízejí, pokud se budou věnovat studiu technických oborů na ČVUT. Během neformálních rozhovorů se studentkami gymnázií a odborných středních škol totiž vyšlo najevo, že o možnostech, které ČVUT v Praze nabízí, nevědí a přitom řadu studijních oborů hodnotí jako velmi atraktivní. Při prvním vyslovení názvu školy si totiž představí pouze studium matematiky a fyziky, případně nějakého strojního nebo elektrotechnického zaměření, ke kterému nemají bližší vztah. Málokterá z dívek tuší, jaké obory nabízí například Fakulta biomedicínského inženýrství, Fakulta dopravní, Fakulta stavební nebo Fakulta architektury ČVUT a že na těchto fakultách nestudují rozhodně jen kluci.

Web Holkypozor.cz se snaží formou pravidelných aktualit přiblížit život studentek a absolventek ČVUT, informovat o kulturně společenských akcích v rámci univerzitního kampusu a přiblížit technické obory, které mohou být z „ženského“ pohledu zajímavé. Pro lepší motivaci čtenářek jsou součástí webu také profily úspěšných absolventek a dalších žen, které dosáhly v technických oborech významných úspěchů. Absolvování renomované technické vysoké školy, jakou ČVUT v Praze bezesporu je, totiž otevírá cestu k úspěšné budoucnosti, která není vyhrazena jen pro muže.

Projekt byl „odstartován“ jako soutěž. Dívky – studentky středních škol – odpovídaly elektronicky na dvě jednoduché otázky. Ze správných odpovědí pak byla vylosována jedna výherkyně. Forma soutěží se ukázala jako správná cesta pro přilákání pozornosti této skupiny směrem k ČVUT, tudíž na podzim tohoto roku připravujeme další soutěž. Tentokrát ale zaměřenou na projekty z oblasti vědy a techniky, které dívky budou prezentovat před komisí a ta pak vyhodnotí, jak se jednotlivkyně nebo týmy se zadáním vypořádaly. Chtěli bychom vytvořit tradici a každoročně v prostorách kampusu ČVUT v Dejvicích dát prostor dívkám, které se již během svého studia na střední škole zajímají o obory, v jejichž studiu pak budou moci pokračovat na ČVUT v Praze.

www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.