Laydeez do Comics - ŽENA 2.0

17.10.2018  Praha  | 

Osm českých komiksových autorek, jedno téma a společných sedm dní na divokém českém severu! Co z toho může vzejít? Komiksová výstava, samozřejmě! Tentokrát již z třetího letního sympozia uskupení Laydeez do Comics Praha. Letošní téma ŽENA 2.0 nás přivedlo k otázce nakolik se ženy měnily, mění a měnit budou. Existuje nová verze ženství a co to obnáší? Inspirace bylo dost. Ať už se jedná o změny v rámci životních fází, postoje k životu nebo pohledu společnosti... Výstava potrvá od 17. do 30. října. Slavnostní vernisáž s autorkami proběhne 18. října.

Více

Volební právo žen v USA a v Československu

18.10.2018  Praha  | 

Přijďte se podívat na promítání filmu Iron Jawed Angels a následně diskutovat o volebním právu žen v USA a v ČSR.

Více

Vernisáž výstavy Žena za mixérem

18.10.2018  Praha  | 

Měla elektrická energie vliv na emancipaci žen? Nahradila práce elektrického proudu práci žen nebo je stále zadržuje u mixéru, zatímco muži rozvíjejí svou imaginaci a politickou angažovanost před obrazovkou? Několik drobných sond do reklamního světa elektrospotřebičů a s nimi prezentovaných mužských a ženských rolí v reklamní a propagační fotografii.
 

Více
feminismus.czČlánky › ČVUT láká dívky ke studiu techniky

ČVUT láká dívky ke studiu techniky

ČVUT láká dívky ke studiu techniky
České vysoké učení technické v Praze již 3 roky komunikuje s děvčaty ve věku 14 – 19 let prostřednictvím projektu Holky, pozor!, jehož součástí je i webový portál www.holkypozor.cz. Vše začalo jako marketingová kampaň ve spolupráci se společností Hewlett – Packard, se kterou ČVUT dlouhodobě spolupracuje a která aktuálně řešila a stále řeší problematiku zaměstnanosti žen. Po namátkovém průzkumu jsme zjistili, že podobný problém řeší řada dalších firem i z jiných technických oborů než je IT.

České vysoké učení technické v Praze již 3 roky komunikuje s děvčaty ve věku 14 – 19 let prostřednictvím projektu Holky, pozor!, jehož součástí je i webový portál www.holkypozor.cz. Vše začalo jako marketingová kampaň ve spolupráci se společností Hewlett – Packard, se kterou ČVUT dlouhodobě spolupracuje a která aktuálně řešila a stále řeší problematiku zaměstnanosti žen. Po namátkovém průzkumu jsme zjistili, že podobný problém řeší řada dalších firem i z jiných technických oborů než je IT.

Společně jsme dospěli k názoru, že je nejprve potřeba zaujmout, případně „nadchnout“, dívky pro techniku, tak aby se rozhodly ji studovat a po té se jí profesně zabývaly. Nejedná se o lehký úkol, jelikož ve společnosti panuje řada názorových stereotypů, které ženy a dívky předem handicapují a tím často i odrazují.

Projekt Holky, pozor! vznikl jako speciální komunikační projekt, který má atraktivním způsobem podpořit zájem mladých dívek o technické vzdělání. Kampaň chce vysvětlit, jaké výhody jim může technické vzdělání nabídnout. Klade si za cíl sdělit cílové skupině nenásilnou formou, jaké perspektivy se nabízejí, pokud se budou věnovat studiu technických oborů na ČVUT. Během neformálních rozhovorů se studentkami gymnázií a odborných středních škol totiž vyšlo najevo, že o možnostech, které ČVUT v Praze nabízí, nevědí a přitom řadu studijních oborů hodnotí jako velmi atraktivní. Při prvním vyslovení názvu školy si totiž představí pouze studium matematiky a fyziky, případně nějakého strojního nebo elektrotechnického zaměření, ke kterému nemají bližší vztah. Málokterá z dívek tuší, jaké obory nabízí například Fakulta biomedicínského inženýrství, Fakulta dopravní, Fakulta stavební nebo Fakulta architektury ČVUT a že na těchto fakultách nestudují rozhodně jen kluci.

Web Holkypozor.cz se snaží formou pravidelných aktualit přiblížit život studentek a absolventek ČVUT, informovat o kulturně společenských akcích v rámci univerzitního kampusu a přiblížit technické obory, které mohou být z „ženského“ pohledu zajímavé. Pro lepší motivaci čtenářek jsou součástí webu také profily úspěšných absolventek a dalších žen, které dosáhly v technických oborech významných úspěchů. Absolvování renomované technické vysoké školy, jakou ČVUT v Praze bezesporu je, totiž otevírá cestu k úspěšné budoucnosti, která není vyhrazena jen pro muže.

Projekt byl „odstartován“ jako soutěž. Dívky – studentky středních škol – odpovídaly elektronicky na dvě jednoduché otázky. Ze správných odpovědí pak byla vylosována jedna výherkyně. Forma soutěží se ukázala jako správná cesta pro přilákání pozornosti této skupiny směrem k ČVUT, tudíž na podzim tohoto roku připravujeme další soutěž. Tentokrát ale zaměřenou na projekty z oblasti vědy a techniky, které dívky budou prezentovat před komisí a ta pak vyhodnotí, jak se jednotlivkyně nebo týmy se zadáním vypořádaly. Chtěli bychom vytvořit tradici a každoročně v prostorách kampusu ČVUT v Dejvicích dát prostor dívkám, které se již během svého studia na střední škole zajímají o obory, v jejichž studiu pak budou moci pokračovat na ČVUT v Praze.

www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.